Business Title Senior Business Consultant/Project Manager

Business Title Senior Business Consultant/Project Manager

Söker du en möjlighet att jobba med ett härligt gäng kundbesatta konsulter som brinner för att hjälpa våra företagskunder att få ut bästa effekt av den teknik de investerat i? Är du kundorienterad, affärsintresserad och expert på bemanningsplanering/Work Force Management (WFM). Då kan tjänsten Senior Business Consultant (Produktnära verksamhetskonsult) WFM vara något för dig!

En av våra experter på bemanningsplanering har gått vidare till en ny roll inom Telia och därför söker vi nu en ny WFM-stjärna till vårt team Customer Experience (CX) Consulting.

Är det här din nästa möjlighet?

Jag heter Jessica Strömberg och leder detta CX-team med engagerade och professionella konsulter och projektledare. Teamets viktigaste uppdrag är att säkra att våra stora företagskunder får ut bästa möjliga effekt av de tekniska lösningar för kundmötet som vi inom vår enhet, Conversational & Integrated Solutions (CIS) levererar. Jag vågar påstå att alla i teamet drivs av att hjälpa våra företagskunder att serva sina kunder på bästa möjliga sätt. Detta gör vi genom att under hela kundresan arbeta i partnerskap med våra företagskunder. Det innebär bl.a. att vi är verksamma och erbjuder konsulthjälp kring bemanningsplanering i följande faser:
  • Före leverans - exempelvis genom förstudier, nulägesanalys och framtagande av målbild och utvecklingsaktiviteter
  • Under leverans - exempelvis genom projektledning, utbildning och förändring av arbetssätt
  • Efter leverans - exempelvis genom uppföljning och analys, effekthemtagning, verksamhetsutveckling och nästa steg
CX-teamet består idag av nio fantastiska konsulter som har både djup och bred erfarenhet av kundtjänstverksamhet och specialistkunskap inom olika delar av de system vår enhet levererar. I konsultrollen arbetar du antingen dedikerat med några få stora kunder och utvecklar deras verksamhet, eller gör punktinsatser i form av utbildningar, utvecklande workshops och produktnära verksamhetskonsulting. Som CX-konsult jobbar du vanligen i kundteam tillsammans med andra inom vår enhet, exempelvis projektledare, contract manager eller specialistsäljare.

Då man som konsult i teamet arbetar med många olika kunder och projekt, och vi dessutom är geografiskt spridda i landet, tycker vi det är viktigt att aktivt arbeta med att behålla teamkänslan. Att stötta varandra och ha kul ihop är viktigt och alla uppmuntras ta initiativ som stödjer detta. Vi är snälla konsulter och tuffa utmanare! Du kan läsa mer om vad vi gör här: ACE Professional Services Telia ACE (teliacompany.com)

Rollen inkluderar, men är inte begränsad till:
  • Utveckla våra kunders verksamhet och kompetens inom WFM-området under hela avtalsperioden
  • Utöka Telias affär hos befintliga kunder genom att vara rådgivande och föreslå lösningar i form av konsulttjänster och verktyg för bemanningsplanering
  • Hålla utbildningar och workshops avseende bemanningsplanering med både användare och beslutsfattare hos kund (strategisk dialog)
  • Fånga upp kundinsikter och formulera Best Practice inom bemanningsplanering/WFM och dela med sig av dessa till olika intressenter som kunder, kollegor och produktutvecklingsteam.
Är det här du?

Vi tror att du är en driven och kundorienterad person med intresse för, och erfarenhet av, operativt arbete, affärsutveckling och utbildning inom WFM-området. Du har en pedagogisk läggning och du strävar efter att få dina kontaktpersoner hos kunden att bli hjältar inom sin egen organisation. Bland annat genom att föreslå och genomföra uppdrag som leder till optimal bemanning för att nå önskade service- och effektmål.

Din erfarenhet
:

  • Relevant utbildning vid högskola/universitet/YH, t.ex företagsekonom, systemvetare eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet
  • Erfarenhet av att ha arbetat med bemanningsplanering i Calabrio WFM (Teleopti), operativt och/eller på strategisk nivå
  • God kommunikativ förmåga och goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift är ett krav
  • Språkkunskaper i finska, norska, danska, tyska eller baltiska språken är meriterande
Dina personliga kompetenser
:

  • Du är lösningsorienterad och innovativ - Du kommer med idéer och lösningar som tillgodoser och/eller överträffar kundernas behov och förväntningar
  • Det är naturligt för dig att initiera, genomföra och följa upp dialog om affärsmöjligheter med nya och befintliga kunder
  • Du har en förmåga att bygga relationer och du uppfattas som trovärdig och inger förtroende hos de kunder du arbetar med
  • Du är nyfiken och har ett uppriktigt intresse för de utmaningar våra kunder upplever och står inför både i vardagen och på längre sikt
  • Du har en förmåga att tillgodogöra dig ny kompetens över tid som är relevant i rollen som rådgivande produktnära verksamhetskonsult
Kort om vår enhet Conversational & Integrated Solutions (CIS)

Vår enhet befinner sig i en mycket spännande utveckling och starkt expansiv fas på de nordiska och baltiska marknaderna. Vi utför konsulttjänster och levererar IT-tjänstelösningar för professionella kundkontakter via digitala, automatiserade och personliga kundmöten (röst/video). Vi har över 200 medarbetare som arbetar med produkterbjudanden som Calabrio WFM, Genesys och framförallt Telia ACE, som du kan läsa mer om här www.ace.teliacompany.com.

Mer än bara ett jobb!

Oavsett vilket jobb du söker hos oss, ger vi dig verktygen och stödet du behöver för att styra din personliga utveckling. Vi vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos oss blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. Vi respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.

Intresserad?

Tveka inte att skicka in din ansökan om du vill bli en del utav vårt team! Om du vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta mig på Jessica.stromberg@teliacompany.com, 070-565 92 07

Vi ser fram emot din ansökan. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 2021-09-26.

Välkommen till Telia - Home to your next big opportunity!
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 25 sept 2021 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Everything we do is about bringing the world closer through technology. Our 20,000 talented colleagues serve millions of customers every day in one of the world's most connected regions. We're empowering people, companies and societies. This is our business. Our passion. Our home. Welcome to Telia, the home of your next big opportunity and a place where everyone can be themselves with equal access to opportunities.