Inköpare till Division Drift, AC Uppsala

Inköpare till Division Drift, AC Uppsala

Svevia är specialist på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Samtidigt är vi ett serviceföretag i snabb förändring. Vi arbetar hela tiden med innovation och att utveckla vår förmåga att möta såväl nya affärskrav som kundernas behov av effektiva produkter, tjänster och metoder. Våra 1 900 medarbetare finns på drygt 100 platser i Sverige och vi omsätter 7,6 miljarder kronor.

Dela väg med oss
Hos oss blir du snabbt en i gänget. Inom Svevia delar vi med oss av kunskap och drar nytta av varandras styrkor. Det ger dig unika utvecklingsmöjligheter och öppnar för spännande utmaningar i ett företag i snabb förändring. Med tydliga prestationsmål och krävande arbetsuppgifter får du utrymme att vässa din spetskompetens och göra skillnad. Och det är lika lätt att få ansvar som att ge - oavsett om du vill göra en ledarskapsresa eller bli specialist. Karriärvägarna är många. Vi uppskattar när du är innovativ. Tillsammans tar vi nästa steg genom att lyssna på kunderna och utveckla hållbara lösningar. Det finns med andra ord många fördelar att dela väg med oss.

Om tjänsten
Som Inköpare kommer du utgöra en central och viktig funktion inom arbetschefsområdet Uppsala. I rollen ingår att styra, följa upp och utveckla områdets inköpsarbete utifrån Svevias inköpssystem, inköpsprocesser och policys. Du kommer dessutom att genomföra leverantörsanalyser för aktiva val av leverantörer, utforma förfrågningsunderlag, förhandla samt teckna avtal. Dessutom har verksamheten ett behov av att tjänsten fungerar som ett utbrett verksamhetsstöd för områdets Platschefer och Arbetsledare. Du kommer vara delaktig i verksamhetsområdets projekt och bidra med ditt intresse och fördjupade kunskaper inom affärsutveckling, lönsamhet och försäljning.

Du rapporterar direkt till arbetschefen för Uppsala och sitter med i arbetschefsområdets ledningsgrupp. Tjänsten är på heltid, tillsvidare med placering i Uppsala och resor inom arbetschefsområdet kommer att förekomma.

Din profil
Vi söker en person med erfarenhet och kännedom från byggbranschen. Du bör också ha arbetat med inköpsrelaterade frågor och vi ser det som mycket meriterande om du har kunskaper och erfarenhet från förhandlingsarbete, avtalsrätt och praktisk entreprenad juridik. För att trivas och lyckas i rollen som inköpare bör du ha ett stort intresse av att göra bra affärer. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som samarbetsförmåga, servicekänsla och engagemang. Dina kollegor skulle beskriva dig som en förtroendeingivande och lyhörd person som värdesätter goda relationer med såväl kollegor som kunder. Du bör ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, god datavana och körkort B.

Ansökan
Du är varmt välkommen med din ansökan men sök gärna redan idag eftersom vi kan komma att genomföra intervjuer löpande under ansökningstiden. Fackliga företrädare nås via vår växel, tel. 08-404 10 00.

All telefonförsäljning med anledning av denna annons undanbedes
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 20 nov (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur.

Våra 1800 medarbetare finns på över 100 platser i hela Sverige och vi omsätter 7,6 miljarder. Sedan 2011 finns Svevia även i Norge. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från väst till öst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg. Vill du följa med oss på resan kliver du enklast in på svevia.se.