Konsultchef sökes till internt arbete på Lernia

Konsultchef sökes till internt arbete på Lernia

OM LERNIA

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft. Vill du vara med och bidra? Vi söker nu en driven och relationsinriktad konsultchef till vårt team i Gävleborg-Uppland-Dalarna!

Om tjänsten

Vi söker nu en konsultchef till vårt kontor i Uppsala. Som konsultchef har du både personal- och kundansvar där du arbetar med bemanningsuppdrag till Lernias kunder. En stor del av dina konsulter och kunder verkar inom tjänstemannaområdet men också inom industrin. Du kommer att driva kontorets rekryteringsprocesser framåt vilket innebär kundmöten, annonsering, CV-urval och intervjuer. Vidare ansvarar du för konsulternas introduktion, avtalsskrivning och uppföljning. Arbete med sälj och utveckla kundrelationer ingår också i rollen.

Vi sitter i trevliga lokaler i centrala Uppsala. Du kommer ingå i ett team där du ges stor frihet och möjlighet att fatta egna beslut där du planerar din arbetsvecka självständigt.

Om dig
  • Utbildning inom personalområdet eller motsvarande erfarenhet
  • Grundläggande kunskaper i arbetsrätt
  • Erfarenhet av rekrytering/bemanning
  • Goda kunskaper i svenska såväl tal som skrift
  • Körkort B
Det är meriterande om du har erfarenhet av bemanningsbranschen och/eller haft personalansvar tidigare. Arbete med sälj eller erfarenhet av industri är också meriterande.

Som person är du framåt, orädd och affärsinriktad. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och har en hög social kompetens. Vidare är du strukturerad och bra på att arbeta med flera olika arbetsuppgifter parallellt. Du är trygg i dig själv och vågar ta för dig. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Om anställningen
  • Placeringsort: Uppsala
  • Tjänstgöringsgrad: Heltid mån - fre, kontorstider
  • Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning
  • Tillträde: Omgående
OM ANSÖKNINGSPROCESSEN

Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare anette.lundin@lernia.se

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

OM LERNIA

Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia - vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll HR & Personal, Rekrytering
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 17 juli 2022 (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är ca 6000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 15 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se