Data administratör till företag i Uppsala

Data administratör till företag i Uppsala

Vår kund kommer att digitalisera sin verksamhet - nu söker vi dig som är en driven individ som vill spela en central roll i detta projekt. Är det du? Ansök idag!

Dina arbetsuppgifter

Som data administratör hos vår kund kommer du att spela en central roll i att digitalisera deras verksamhet. Du kommer att få chansen att vara med från början och kunna påverka processen. De ser gärna att du är en initiativ rik människa som gillar att komma på nya ideér i hur de kan förbättra samt förenkla deras arbete. Då din kommande tjänst inte finns i dagsläget hos vår kund så kommer du att få sitta tätt tillsammans med en kollega för att lära dig så mycket som möjligt om företaget och om deras verksamhet. Några av dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:
  • Hantering av data/information som går från och till deras kunder
  • Hålla kund- och produktdata uppdaterad
  • Identifiera fel och strukturera upp data i deras system: Monitor, Salesforce samt deras onlineportal
  • Arbeta med stora datamängder och förståelse för kraven på dataintegritet
  • Samarbeta med kunder och interna intressenter för att förbättra dataintegriteten i alla deras system
Din profil

Skallkrav:
  • Gymnasieutbildning
  • 1 års erfarenhet inom administration
  • Förståelse för affärssystem
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Kunskaper inom Office paketet
Meriterande:
  • Arbetat i Monitor och/eller Salesforce
  • Arbetat med hantering utav data
  • Erfarenhet från att ha implementerat ett digitaliseringsprojekt
Vår kund lägger stor vikt på personliga egenskaper och ser att du är en väldigt driven person som kan ta för sig på arbetsplatsen.

Villkor

Start: Omgående
Ort: Uppsala
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 8-17 m flex
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll Data & IT, Databasadministration, Systemadministration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 25 okt 2019 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett företag som verkar på den internationella marina marknaden. Företaget utvecklar, tillverkar och distribuerar vattenjetaggregat samt kontrollsystem till allt från patrullbåtar, större passagerarbåtar, lyxyachts till amfibiska fordon och arbetsbåtar. Förutom Sverige så har de även kontor i USA, England och Sydkorea. Efterfrågan på företagets produkter har ökat stort under de senaste åren och de ser en fortsatt stark tillväxt även kommande år. Mer info om företaget ges vid intervju.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.