Teknisk support / Supporttekniker till IP-Only / Nätverk

Teknisk support / Supporttekniker till IP-Only / Nätverk

Har du gymnasieutbildning inom IT/data/nätverk och har ett stort intresse för felsökning och teknisk support? Trivs du på ett snabbväxande företag där du erbjuds goda utvecklingsmöjligheter internt? Hos IP-Only får du arbeta med lättare felsökning gentemot tjänsteleverantörer.

Om företagetIP-Only är ett snabbväxande telekombolag som på några få år har vuxit från 65 anställda till att idag vara ca 800 totalt i koncernen. De växer både organiskt och genom uppköp av andra företag. De bygger ett eget och öppet fibernät över hela Sverige och levererar allt från fiberanslutning till privatpersoner till stora driftlösningar för företag med stora kapacitets- och säkerhetskrav. IP-Only söker nu en supporttekniker till deras team i Uppsala och arbetstiderna är 8-17 måndag till fredag.

ArbetsuppgifterI rollen som supporttekniker arbetar du med tekniska ärenden gentemot tjänsteleverantörer. Du arbetar främst utifrån ett ärendehanteringssystem där kunder registrerar sina ärenden, även teknisk support över telefon och mail förekommer. Ärendena gäller lättare felsökning av IP-Onlys eget nätverk. På sikt hanterar du också mer avancerade ärenden kopplat till TV-felsökning och multicast. Hos IP-Only erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter internt och företaget ser gärna att du vill växa inom bolaget.

Formella krav
  • Gymnasial utbildning inom IT/data/nätverk
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
  • Meriterande med erfarenhet av teknisk support inom nätverk
För att trivas i rollen är du serviceinriktad och motiveras av att supportera och hjälpa andra. Då rollen innebär mycket extern såväl intern kontakt är du social och besitter en god kommunikativ förmåga. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga då du arbetar nära tillsammans med dina kollegor. För att lyckas i rollen drivs du av att hitta lösningar på problem och du är självgående i ditt arbete. Vidare ser vi att du har ett stort intresse för nätverk och ny teknik.

Övrig information
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att IP-Only har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och IP-Only en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Omgående
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Helpdesk, 1st line, Uppsala, omgående, teknik, kundtjänst, felsökning, IT, nätverk, telekom, tekniker, heltid, IP-Only, first line, support, supporttekniker, teknisk support, servicedesk
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.