Supportingenjör / Serviceingenjör / tekniker / nätverk / el

Supportingenjör / Serviceingenjör / tekniker / nätverk / el

CTEK erbjuder en tjänst präglad av modern teknik och stor frihet i en utvecklande bransch i framkant och söker nu en självdriven supportingenjör!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att CTEK har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och CTEK en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetCTEK E-Mobility är en del av CTEK Group som idag är global marknadsledare inom batterihanteringslösningar och det finns en enkel förklaring till detta: kvalitet är kärnan i allt de gör.

CTEK E-Mobility, med start 2009, är Skandinaviens största producent och utvecklare av laddstationer för elbilsladdning. De utvecklar både hård- och mjukvara i Sverige med mission att utveckla och tillhandahålla den säkraste elbilsladdningen på marknaden utifrån standardiserade lösningar. Deras laddstationer för elbilar och plugin-hybrider kännetecknas av; Säkerhet, driftsäkerhet och ett enkelt användargränssnitt.

De bygger modernt designade laddstationer med den senaste teknologin och all säkerhet inbyggt i enheterna. Kunderna kommer från olika branscher/nischer såsom kommuner, energibolag, bostadsrättsföreningar, fastighetsägare, företag, parkeringsbolag och privatpersoner.

CTEK har kontor i Norrköping och i Vikmanshyttan i Dalarna, där också huvudkontoret ligger.

ArbetsuppgifterI rollen som supportingenjör hos CTEK är du en viktig del av teamet som idag består av fem medarbetare utspritt i Sverige och en i England. Du har en central och viktig funktion där din huvudsakliga arbetsuppgift är att ge support till privat- och företagskunder gällande CTEKs laddstationer för elbilsladdning. Du tillhör därmed divisionen Energy & Facilities som innefattar produkter och lösningar för Electrical Vehicle Supply Equipment (EVSE).

Du hanterar inkommande ärenden från både privat- och företagskunder där du ger support via telefon och mail. Du utför fjärrfelsökning på distans och ansvarar för att hitta rätt lösning till kunden vid komplexa tekniska frågor och driftsättning. Vidare eskalerar du ärenden om så behövs till berörda avdelningar, exempelvis R&D. Du ser även till att ärenden hanteras i enlighet med givna KPI:er, policys och Service Level Agreements.

Är kund i behov av support på plats tar du kontakt med någon av CTEKs service partners och arrangerar besöket samt följer sedan ärendet till avslut. Vid behov, ca en till två gånger i månaden, åker du på egen hand ut till kund och ger fältsupport på plats, primärt i Sverige men även utomlands.

I denna roll arbetar du hemifrån.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Högskoleingenjörs- eller yrkeshögskoleutbildning inom el, elektro, nätverk eller motsvarande
  • Stort tekniskt intresse och allmänt kunnig inom el och teknik
  • Kunskap och erfarenhet av fjärruppkoppling via SSH och/eller OCPP samt god datorvana i övrigt
  • B-körkort, krav
  • Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
För att lyckas i rollen som supportingenjör ser vi att du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Du är handlingskraftig och duktig på att planera och driva ditt arbete framåt. Vi ser även att du är duktig på att ta initiativ, vara med och bidra till förbättring och uppskattar frihet i din arbetsroll. Du är noggrann i ditt arbete, är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra missar. Vidare är du kvalitetsmedveten och tycker om att göra saker grundligt där du följer upp ditt arbete. Slutligen ser vi att du som person har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Slutligen är du prestigelös och uppskattar en mångfald i dina uppgifter i ett företag som expanderar.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till Uppsägningstid
Plats: Hemifrån, valfri placering mellan Stockholm/Uppsala och Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Supportingenjör, serviceingenjör, ingenjör, support, service, tekniker, el, nätverk, teknik, ingenjörssupport, laddstationer, batterier, SSH, OCPP, mjukvara, servicetekniker, servicemedarbetare, heltid, Stockholm, Uppsala, Örebro, Norrköping, Jönköping, Linköping, CTEK
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!