Office Manager / VD-assistent till IAR Systems

Office Manager / VD-assistent till IAR Systems

Har du goda administrativa erfarenheter och brinner för service med erfarenhet av rollen som Office Manager eller kontorsansvarig? Söker du även en roll där du får stort mandat och möjlighet att kunna påverka och göra skillnad? Hos IAR Systems erbjuds du en roll i ett multikulturellt bolag med global närvaro där medarbetare och teknik har fokus.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos IAR Systems.

Om företagetIAR Systems tillhandahåller världsledande mjukvaruverktyg och tjänster för embedded-utveckling, vilket gör det möjligt för företag över hela världen att skapa dagens produkter och morgondagens innovationer. Sedan 1983 har IAR Systems tekniska lösningar säkerställt kvalitet, tillförlitlighet och effektivitet i utvecklingen av över en miljon inbyggda applikationer. Företaget har sitt huvudkontor i Uppsala och har försäljnings- och supportkontor över hela världen. Sedan 2018 är Secure Thingz, den globala domänexperten inom enhetssäkerhet, inbyggda system och livscykelhantering, en del av IAR Systems Group AB. IAR Systems Group AB är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer på www.iar.com.

ArbetsuppgifterHos IAR arbetar du i en delad roll som Office Manager för de 12 kontor runt om i världen, VD-assistent för bolagets VD samt övriga i ledningsgruppen och personalansvar för fem medarbetare varav två sitter på Uppsalakontoret och resterande i Europa och USA. Dina dagar består av en mix av sedvanliga Office Management uppgifter, administrativa uppgifter samt möjlighet till att driva egna projekt och initiativ. Du arbetar nära alla anställda på bolaget samt för ett tätt samarbete med VD vilket betyder att andra projekt och arbetsuppgifter kan landa hos dig. I samarbete med ledning och VD är du med och samordnar möten, skriver protokoll och bokar resor. Du arbetar även nära HR och stöttar upp i olika HR processer samt ansvarar för bolagets intranät.

IAR Systems står för en stundande flytt av kontoret där du får en viktig och central roll i planering och utförande av flytt. Uppsalakontoret består av ca. 100 anställda.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Flera års arbetslivserfarenhet från en roll som Office Manager eller liknande
  • Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
  • Mycket goda datorkunskaper
  • Meriterande med erfarenhet av att projektleda en kontorsflytt
Med en central och ytterst viktig funktion i bolaget ser vi att du är en kommunikativ och framåt person med en positiv inställning tillsammans med hög professionalism och integritet. Du har ett öga för detaljer och ser alltid till att kontoren är representativa och välkomnande. Då Office Management ansvarar för internservicen är det viktigt att du är flexibel och prestigelös och kan enkelt stötta andra och underlätta för dina kollegor. Du arbetar självständigt och äger din struktur samtidigt som du tar egna initiativ till nya projekt, idéer och förbättringar om så behövs.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: CEO-assistant, receptionist, reception, kontorsassistent, kontorsansvarig, office manager, service, kontorskoordinator, VD-assistent, assistent, ekonomiassistent, Executive assistant
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!