Ekonomiassistent /leverantörsreskontra /kundreskontra

Ekonomiassistent /leverantörsreskontra /kundreskontra

Är du en noggrann och ansvarstagande ekonomiassistent? Vill du jobba i Uppsala och har erfarenhet av leverantörsreskontra? Här får du möjligheten att utvecklas i din roll och vara delaktig i interna förbättringsprojekt.

Om företagetIP-Only har sitt huvudkontor i Uppsala och är verksamma i telekombranschen. De levererar både driftlösningar till företag och fiberanslutningar till såväl privatpersoner som bostadsrättsföreningar och företag. De är mitt i en framgångsrik tillväxtresa och utökar nu sin ekonomiavdelning. Avdelningen består idag av 25 personer varav 7 personer jobbar med leverantörsreskontra och blir dina närmsta kollegor.

ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent arbetar du med leverantörsfakturahantering, hantering av inkommande fakturor, scanning, kontroll samt inläsning. Vidare kommer du att ansvar för förkontering av fakturor och utskick för granskning/attest. Du kommer även arbeta med bokslutsarbete kopplat till leverantörsreskontra, avstämningar och underlag för reserveringar. Du har till viss mån ansvar över leverantörsregister underhåll och fakturering. Företaget arbetar med kontinuerlig kvalitetsutveckling så det ingår i tjänsten att identifiera förbättringsåtgärder i de processer du arbetar med.

Formella krav
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Minst två års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra
  • Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift
  • Goda kunskaper i Excel
För att lyckas i rollen tror vi att du är noggrann och tar ansvar för att driva ditt eget arbete framåt. Du har förmågan att se detaljer och är mån om att lämna ifrån dig korrekta uppgifter. För att trivas i rollen tror vi att du är prestigelös och social. Du trivs i en öppen atmosfär och sprider god stämning omkring dig. Slutligen tror vi att du motiveras av ett högt tempo och tycker om när det händer mycket omkring dig.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Sökord: ekonom, ekonomiassistent, ekonomi, kundreskontra, avstämning, räntefakturor kontoavstämning, bokslut, förbättringsarbete, accounting, accountant, financial accountant, finance, heltid, Uppsala, omgående
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.