Ekonomiadministratör / ekonomiassistent / administratör

Ekonomiadministratör / ekonomiassistent / administratör

Har du erfarenhet och intresse av ekonomi och administration? Har du även kunskap av koordinering och gillar organisation? Nu söker vi en prestigelös person som är sugen på en rörlig och bred roll som ekonomiadministratör!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Gyros Protein Technologies har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetGyros Protein Technologies är ett Uppsalabaserat företag som arbetar med medicinteknik och forskning inom life science. De ägs av Mesa Laboratories Inc, ett amerikanskt bolag som verkar inom Life science med fokus på kvalitetsoptimering, instrument och analysmetoder. Gyros söker nu en person till deras kontor i Uppsala som kommer arbeta med ekonomi, administration och kontorskoordination.

ArbetsuppgifterSom ekonomiadministratör har du en mångfacetterad roll som innebär att stötta och rapportera till företagets CFO i ekonomiprocessen och med uppgifter såsom löpande bokföring, fakturering och betalningspåminnelser. Du jobbar även med leverantörsregistrering samt med att hantera och arkivera avtal. Du är även kontakt utåt mot företagets löneleverantör och HR-administration.

Eftersom denna roll är bred kan den även innebära praktiska kontorsuppgifter kopplat till arbetsmiljö och trivsel på kontoret och du har löpande kontakt med företagets fastighettjänst. Eftersom du verkar inom en internationell miljö har du flera kontakter på engelska.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Eftergymnasial utbildning inom området eller relevant arbetslivserfarenhet
  • God erfarenhet av arbetet med ekonomiska processer, till exempel fakturering
  • Erfarenhet av en liknande roll, kanske inom office management och ekonomiassistent
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
  • Goda kunskaper inom excel och officepaketet
  • Meriterande om du arbetat i ett större ERP-system
Som person är du prestigelös och tycker det är roligt med en bred roll med stora möjligheter till omväxling. Du är en person med stor personlig mognad och trygghet och du är självgående och ansvarstagande gällande dina arbetsuppgifter. Du är noggrann och strukturerad samt gillar att ha ordning och reda. Du är en person som gärna tar egna initiativ inom dina uppgifter och till förändring. Du är socialt säker och har inga problem med att ta kontakt med interna såväl externa samarbetspartners och kollegor.

Övrig information
Start: Omgående / 1 September
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!