Customer support / IT / service

Customer support / IT / service

Har du erfarenhet av service och lockas av att jobba heltid inom Customer Support? Vi söker nu engagerade teknisk kunnig medarbetare till kundsupporten till Aurora Innovation i Uppsala.

Om företagetAurora Innovation grundades 1996 i Uppsala, Sverige. Idag har de en omsättning på cirka 80 miljoner. De har över 60 anställda som arbetar inom utveckling, sälj, marknad och kundservice på våra kontor i Sverige, Finland, Nederländerna och Spanien. De har cirka 2 500 molnbaserade installationer hos deras kunder runt om i Europa och arbetar aktivt med att bredda marknaden.

Aurora Innovation hjälper företag och organisationer att öka tillgängligheten och underlätta kontakten mellan människor. Genom att erbjuda flexibla kommunikationslösningar bidrar de till bättre kundservice och trevligare arbetsmiljö.

ArbetsuppgifterI rollen som Customer support arbetar du primärt med applikationssupport och användarstöd till företagets kunder via telefon och mail. Du förväntas bistå med teknisk expertis gällande till kunderna ärenden som är av varierande komplexitet t.ex. applikationsfrågor och djupare felsökning. I tjänsten kan det förekomma helg och kvällsjour en gång i månaden.

Du erbjuds en gedigen introduktion om företaget och produkterna och får följa respektive avdelning för att förstå Aurora Innovations alla funktioner.

Formella krav
  • Teknisk högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Erfarenhet av arbete med 2nd line support
  • Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
  • God erfarenhet i Windows och Officepaketet
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska
  • Meriterande språk är finska, holländska, spanska
  • Meriterande är kunskap inom telefoni, nätverk, Linux, Cisco
För att lyckas i rollen tror vi att du har en förmåga och vilja att leverera god service i kommunikationen med kunder och kollegor samt har en hög arbetsmoral. Du har ett flexibelt förhållningssätt och kan med enkelhet skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Vidare trivs du med att samarbeta med andra men tar samtidigt eget ansvar för att driva dina arbetsuppgifter.

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Centrala Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, first Line Support, Teknisk Support, 2nd line, customer support, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, service, teknik, kundservice, kundservicemedarbetare, kundkontakt, försäljning, kommunikation, administration, Uppsala, Aurora innovation
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.