Servicerådgivare sökes till Bavaria i Uppsala!

Servicerådgivare sökes till Bavaria i Uppsala!

Vi söker fler medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse. Medarbetare som trivs i en social och prestigelös miljö där driv och engagemang ger mycket tillbaka. Ta nästa steg i karriären och väx med oss!

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter

Du kommer ha en viktig roll i mötet med våra kunder och leverans av högkvalitativt servicearbete, där du har ett brett ansvar med varierande arbetsuppgifter. Huvudsakliga ansvarsområden innefattar bl.a.:
  • Självständigt driva egna kundärenden och arbetsorders och tillse att kunderna får bästa möjliga stöd, rådgivning och bemötande genom hela serviceprocessen. Från initial kontakt med kund och en korrekt behovsanalys till anpassat erbjudande av tjänster och leverans av utfört arbete.
  • Administrera, boka och planera arbetsorders till verkstaden, samt säkerställa att arbetsorderna är korrekta och kompletta.
  • Upprätta betalplaner för kund i enlighet med fastställda rutiner.
  • Hantera administration kring försäkrings-/garantihantering samt fakturering.
Kvalifikationer & personliga egenskaper

Vi söker dig med tidigare erfarenhet från motorbranschen, och som har god förståelse för hur arbetsflödet ser ut i en kundmottagning. Eftersom du kommer ha många interna och externa kontaktytor behöver du behärska svenska flytande i tal och skrift. Vi ser också att du har en relevant gymnasial utbildning, god datavana samt B-körkort. Erfarenhet av kundvård och klagomålshantering även inom närliggande branscher är meriterande. Vidare är det också meriterande om du tidigare arbetat i programmen Kobra och/eller Cabas.

Vårt fokus finns hos kunderna och på att tillgodose deras behov genom ett professionellt bemötande, vi ordnar allt - alltid. Vi lägger därför stor vikt kommer vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är strukturerad samt trivs med varierande arbetsuppgifter och stundtals högt tempo. Vidare ser vi också att du är ansvarsfull med ett problemlösande och flexibelt arbetssätt där du själv planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. Då du kommer att ha många kontaktytor är det också viktigt att du är samarbetsinriktad med intresse och förmåga att hjälpa och stötta andra.

Vi kan erbjuda dig

Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;
  • En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.
  • Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
  • Kontinuerlig och utveckling i rollen och inom organisationen.
  • Personalförmåner i form av bl.a. förskottssemester, friskvårdbidrag, personalrabatter.
Ansökan

Vi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast den 31 januari 2019. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Tommy Paulsson, tommy.paulsson@bavariabil.se, 018-41 84 549.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kundmottagare / Servicerådgivare / Frontmedarbetare

Om Bavaria

Bavaria startades upp i Norge för 22 år sedan med en vision att förändra kundbemötandet i branschen. Grundarna ville mötas av entusiastiska och engagerade säljare, servicemottagare och mekaniker. De förväntade sig mer än vad som erbjöds. Mycket mer. Därför grundade de Bavaria.

Idag är Bavaria en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. Vi tror att vi bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare. Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss?

Bavaria är en del av Hedin Bil-koncernen som är ett familjeföretag grundat 1985 under namnet Hedin Bil. Hedin Bil är en av de största bilåterförsäljarna i Norden med 2 700 medarbetare. I.A. Hedin Bil driver sin verksamhet på 100 bilanläggningar i Sverige, Norge och Belgien och är återförsäljare för 28 bilmärken. Läs mer om oss på www.bavariabil.se.
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Bavaria Stockholm Bil AB
Hemsida http://www.bavariastockholm.se/
Sista ansökningsdag 31 jan (8 dagar kvar)