Inköpsadministratör - ansvar indirekt material

Inköpsadministratör - ansvar indirekt material

Vi söker nu en duktig Inköpsadministratör till en av våra kunder inom Läkemedelsbranschen i Uppsala.

Tjänsten som inköpsadministratör är ett konsultuppdrag med start omgående (början på december). Uppdraget förväntas initialt pågå minst 6 månader med möjlighet till förlängning.

Om tjänsten:
Rollen som Inköpsadministratör är en stödjande roll för hela organisationen och alla avdelningar. Dina arbetsuppgifter består b l a av att:
  • Utfärda inköpsorder via E-marketplace / Ariba.
  • Vara huvudkontakt på plats för inköp av indirekt materia i samarbete med PO-beredare i varje avdelning.
  • Arbeta nära det regionala teamet i Prag (E-marketplace) och Limerick (Accounts Payable).
  • Sköta uppföljning med leverantörer angående frågor eller frågor (PO, fakturor, betalningar).
  • Skapa och följa upp rapporter (Open PO-rapport, Godsmottagnings- / fakturamottagningsrapport, RFI / MM-rapporter).
  • Delta i övriga projekt relaterade till rollen.
Viktigt för tjänsten:
  • Stark samarbets- och kommunikationsförmåga
  • Strukturerad, korrekt, självdriven, serviceinriktad, lagspelare, kan arbeta självständigt
  • Förståelse för indirekta utgifter, ekonomi, fakturering, leverantörshantering
  • Kunskap av Microsoft Office-verktyg
  • Erfarenhet av SAP är ett plus.
  • Flytande på svenska och engelska i både tal och skrift.
Utbildning och erfarenhet:
Vi tror att du har 2-5 års arbetserfarenhet inom inköpsadministration / ekonomi, helst inom medicinsk / läkemedelsindustri. Kandidatexamen eller motsvarande, ekonomi / administration.

Kontaktuppgifter
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Magnus Wiberg via magnus.wiberg@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll Administration, Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 20 dec 2020 (23 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.