Sälj & kundansvarig till SwedeTime

Sälj & kundansvarig till SwedeTime

SwedeTime är ett fristående IT-företag med egenutvecklad molnbaserad tjänst för schemaläggning och bemanning (workforce management). Vi sitter i en lokal mitt i centrala Uppsala. Vi söker nu en driven och prestigelös medarbetare då vi är i en expansionsfas. Vill du ingå i ett team på 4 personer som brinner för utveckling? Läs då gärna mer om vårt företag på vår hemsida, www.swedetime.com

Om tjänsten
I din roll som IT-sälj & support hos SwedeTime kommer du bland annat att ansvara för first line support och försäljning. Du kommer med tiden även ansvara för dina egna kunder. Du kommer hålla i egna visningar av bemanningssystemet SwedeTime Go. I din roll ingår testning av nya versioner, marknadsföring via nätverk och dokumentation. Du kommer även uppdatera hemsidan och marknadsföringsmaterial.

Om dig
Vi söker dig med minst gymnasiekompetens. Du har förståelse för IT och hanterar begrepp som HTML, databaser och IT-säkerhet. Du är självgående och ordningsam. Van vid kundmöten och prestigelös. Du har en öppen attityd och är en person som bidrar till arbetsglädje i det dagliga arbetet. Du förstår vikten av att vara en lagspelare.

Viktigt för tjänsten:
  • Positiv och driven
  • Intresse för IT
  • Resultatinriktad
Meriterande om du har erfarenhet som systemförvaltare eller inom support.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten inom IT-sälj & support är ett konsultuppdrag på 6 månader med ambitionen att sedan övergå till en tillsvidareanställning hos SwedeTime. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Malin Hammarling, malin.hammarling@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
SwedeTime, support, IT, sälj, Adecco, Uppsala
Mer info
Område Uppsala stad
Yrkesroll Data & IT, Försäljning, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 22 sept 2019 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.