Hoppa till innehåll
ByDay Sales logotyp

Terminal administratör

Sista ansökningsdag
31 oktober 2024 (17 dagar kvar)
Publiceringsdatum
12 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Motiveras du av att jobba med logistik och kundkontakt, med främsta målsättning att optimera produktflödet i en dynamisk miljö? Är du redo att ta nästa steg som administratör och älskar att lösa problem, få saker att hända snabbt samt administrera händelseförloppet? Då är du den vi söker!

Här är chansen att vara med att bygga upp en ny avdelning/verksamhet i en befintlig organisation. Vi ser gärna att du har en vilja att utvecklas och växa med oss. Hos oss är alltid kunden i fokus och därför är serviceanda och noggrannhet viktigt. Du behöver vara stresstålig, problemlösare och gilla att arbeta i ett högt tempo. Du ska behärska svenska och engelska i så väl tal som i skrift och ha god vana att jobba i system och Officepaketet.

Om rollen:

I rollen som administratör är du delaktig i hela distributionsprocessen genom att stötta DANX speditörer och säljare att gods administreras, planeras och följs upp. Det innebär att du hanterar allt gods i flödet för att optimera befintlig kapacitet på våra bilar och föra kontakt med extern kapacitet för överskottsvolymer. Du kommer ha daglig kontakt med kunder, underleverantörer, chaufförer, trafikledning och terminaler samt vara behjälplig vid kvalitetskontroller och eventuella produktionsstörningar. Rollen är bred och omfattar allt ifrån att märka upp gods på terminalen, kundkontakt, fördela bokningar internt / externt såväl som proaktivt agera för innovativa lösningar. Livet som administratör är intensivt men även fantastiskt roligt där ingen dag är den andra lik!

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Ansvarig för godsflödet via terminalen i Rosersberg, att allt gods bemärks och lastas korrekt.
  • Kontrollera bokningsflödet av speditions gods: Ta emot bokningar, administrera bokningen och fördela via Opter och DANX interna IT system.
  • Kundkontakt.
  • Bokning av bilar.
  • Lastplanering av gods och linjer.
  • Proaktivt informera om eventuella avvikelser / förseningar till kund.
  • Kvalitéts kontroller för att säkra godshanteringen.
  • Samarbeta med terminalen i Rosersberg för platsoptimering.
Din profil:

För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av terminalarbete, är serviceinriktad och tycker om att agera hands on, likväl som att du trivs med att hantera administrativa arbetsuppgifter. Du behöver arbeta strukturerat med god kvalité och gilla att ta stort ansvar. Som Terminal administratör ingår kundkontakt vilket ställer krav på att du är kommunikativ, samarbetsvillig och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du brinner för produktion, att leverera resultat och att arbeta mot högt uppsatta mål.

För att trivas hos oss behöver du tycka om att arbeta i ett högt tempo samtidigt som du är noggrann och har en förståelse för att mycket kan hända inom logistik- och transportbranschen. Hos oss är aldrig den ena dagen den andra lik, vilket också innebär att du behöver vara öppen för förändringar och snabbt kunna ställa om vid förändringar.

Kvalifikationer och egenskaper
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
  • Tidigare erfarenhet inom transport och logistikbranschen.
  • Goda geografiska kunskaper, framför allt inom Stockholm och Norrland.
  • Administrativ vana inom system och Officepaketet.
  • Tidigare erfarenhet av kundkontakt och arbete med underleverantörer.
Meriterande:
  • System: Opter.
  • B-körkort och tillgång till bil.
  • ADR utbildning 1.3.
  • Utbildning inom transport och logistik.
  • Truckkort A+B.
Om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 40 timmar i veckan med en inledande provanställning på sex månader. Arbetstiderna är i grunden 08:30-17:30 mån-fre men med stort ansvar och en föränderlig miljö krävs flexibilitet för att få produktionen att fungera.

Välkommen att ansöka om tjänsten redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via mail och urval sker löpande.

Alla eventuella frågor om tjänsten kan skickas till rekryterande chef, Daniel Tiger, daniel.tiger@danx.se.

Frågor kring processen eller DANX som företag kan skickas till HR via HR@danx.se
ByDay Sales logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
31 oktober 2024 (17 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

DANX Sverige, med rötter i Danmark sedan 1992, har utvecklats till en ledande aktör inom reservdelslogistik i Europa. Företaget omfattar idag dotterbolagen UT Transport, FOMAB och TLS, och har etablerat en stark närvaro med 10 kontor strategiskt placerade från Malmö i söder till Gällivare i norr.

Vår specialitet ligger i att erbjuda heltäckande reservdelslogistik, med särskilt fokus på effektiv nattdistribution och smart lagerhållning. Varje natt koordinerar vi leveransen av över 100 000 reservdelar till ett omfattande nätverk av servicebilar, verkstäder och andra förutbestämda leveransplatser. För att säkerställa en oavbruten service dygnet runt, kompletterar vi vår nattverksamhet med skräddarsydda dagleveranser till kunder över hela Sverige.

Vår vision är tydlig och ambitiös: att tillsammans bli den självklara marknadsledaren för kritisk reservdelslogistik i Europa. Detta mål driver vårt dagliga arbete och vår strävan efter kontinuerlig förbättring och expansion.

För den som önskar fördjupa sig ytterligare i vår verksamhet och våra tjänster, finns utförlig information tillgänglig på vår hemsida.