Inköpskoordinator sökes till företag inom detaljhandeln!

Inköpskoordinator sökes till företag inom detaljhandeln!

Letar du efter en spännande och utmanande administrativ roll som inköpskoordinator? Har du dessutom erfarenhet av att arbeta inom detaljhandeln? Då har vi tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

Vår kund är ett framgångsrikt detaljhandelsföretag sedan 1986 med 90 varuhus i Sverige, 24 i Norge, 2 i Tyskland och 24 i Finland. Företagets affärsmodell bygger på enkelhet i verksamheten, centrala inköp utan mellanhänder och effektiv distribution. De har idag över 2 000 anställda och huvudkontor i Upplands Väsby.

Till huvudkontoret söker vi just nu en inköpskoordinator som kommer att vara en viktig del i inköps- och affärsutvecklingsteamet och ingå i affärsområdet Heminredning. Arbetet som inköpskoordinator innebär främst att ha hand om den administrativa delen av inköpsprocessen. I denna roll kommer du att arbeta brett med allt från artikelvård till kundfrågor och marknadsaktiviteter. I denna tjänst ingår du i ett team på 7 personer och rapporterar till Kategorichef för Heminredning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av:
  • Sköta administration och vård av artiklar och sortiment
  • Koordinera kategorins inköpsfrågor internt mellan olika avdelningar i Sverige och i Asien
  • Huvudkontakt mot Store Support
Tjänsten är på heltid och beräknas starta i januari 2021. Anställningen inleds som ett konsultuppdrag som omfattas av en provanställning på 6 månader med chans till förlängning. Detta innebär att du kommer bli anställd av oss på StudentConsulting och arbetar på kundens kontor i Upplands Väsby. För denna tjänst tillämpas vanliga kontorstider 08.00 - 17.00 med flex.

Detta söker vi:

Vi söker dig som har studerat en eftergymnasialutbildning inom inköp, ekonomi eller marknad. Det är meriterande om du som söker har erfarenhet från detaljbranschen alternativt besitter motsvarande kunskaper inom området. Krav för tjänsten är att du har goda kunskaper i Officepaketet och Excel. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. För att passa in i tjänsten besitter du en god samarbets- och samordningsförmåga då du har lätt att knyta an nya kontakter, är en god kommunikatör och kommersiellt driven.

Som person trivs du att arbeta med administration och analys av siffror i affärssystem samt är självständig, utåtriktad och initiativtagande. Vidare trivs du att arbeta med flera bollar i luften och stimuleras av att hantera allt från leverantörskontakter till inköpsprocesser. Vi ser även att du trivs i en flexibel och föränderlig miljö där du tycker om ordning och reda, är detaljorienterad samt har ett affärssinne.

Passar beskrivningen in på dig? Sök redan idag, då urval och intervjuer sker löpande.
Mer info
Område Upplands Väsby
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag 21 dec 2020 (27 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com