Inköpskoordinator sökes till Rusta Affärsområde Säsong JUL!

Inköpskoordinator sökes till Rusta Affärsområde Säsong JUL!

Letar du efter en spännande och utmanande administrativ roll som inköpskoordinator? Har du dessutom något års erfarenhet av retail- eller detaljhandeln? Då har vi tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

Rusta är en framgångsrik detaljhandelskedja sedan 1986 med ca 170 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Företagets affärsmodell bygger på enkelhet i verksamheten, centrala inköp utan mellanhänder och effektiv distribution. De har idag över 3000 anställda och huvudkontor i Upplands Väsby. Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. De fungerar som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som vägledning i det dagliga arbetet. Det är viktigt för dem att du agerar och levererar i enlighet med värderingarna.

Som inköpskoordinator är du spindeln i nätet och sköter den administrativa delen av inköpsprocessen på avdelningen. Du kommer att arbeta brett med allt ifrån artikelvård, kundfrågor och marknadsaktiviteter. Du arbetar med olika avdelningar samt deras inköpskontor i Asien och får på så vis chansen att vara med och påverka många delar inom Rustas verksamhet. Du rapporterar till Kategorichef för Säsong JUL.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
  • Sköta administration och vård av artiklar och sortiment
  • Kampanjadministration och kampanjuppföljning
  • Hantering av prover och förpackningar
  • Supportera Produkt Chefen
Du kommer axla en nyckelroll som präglas av högt tempo i ett arbetslag med stark teamkänsla och nära samarbete med Produktchefen.

Tjänsten förväntas starta omgående och är på heltid. Anställningen inleds som ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer bli anställd av oss på StudentConsulting och arbetar på kundens kontor i Upplands Väsby. Uppdraget inleds med en provanställning på 6 månader med chans till förlängning. För denna tjänst tillämpas vanliga kontorstider 08.00 - 17.00 med flex. Vid uppstart ges en introduktion.

Detta söker vi:

Sannolikt har du några års erfarenhet av arbete från detaljhandeln. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom inköp, marknad eller ekonomi. Vidare har du god förmåga att kommunicera både på svenska och på engelska samt goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel.

För att trivas i rollen som Inköpskoordinator bör du brinna för administrativa arbetsuppgifter och analys av siffror samtidigt som du är utåtriktad, initiativtagande, kommersiellt driven och vara intresserad av inredning och trender. Du stimuleras av att ha många bollar i luften samtidigt och lyckas hantera allt från leverantörskontakter till inköpsprocesser.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är noggrann med detaljer, tycker om ordning och reda samt har affärssinne. Vi tror även att du är prestigelös och har lätt att skapa nya kontakter internt såväl som externt.
Mer info
Område Upplands Väsby
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag 16 dec 2022 (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com