Inköpskoordinator sökes till Rusta!

Inköpskoordinator sökes till Rusta!

Letar du efter en spännande och utmanande administrativ roll som inköpskoordinator? Har du dessutom något års erfarenhet av retail- eller detaljhandeln? Då har vi tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

Rusta är en framgångsrik detaljhandelskedja sedan 1986 med ca 170 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Företagets affärsmodell bygger på enkelhet i verksamheten, centrala inköp utan mellanhänder och effektiv distribution. De har idag över 3000 anställda och huvudkontor i Upplands Väsby.

Som inköpskoordinator är du spindeln i nätet och sköter den administrativa delen av inköpsprocessen på avdelningen. Du kommer att arbeta brett med allt ifrån artikelvård, kundfrågor och marknadsaktiviteter. Du arbetar med olika avdelningar samt våra inköpskontor i Asien och får på så vis chansen att vara med och påverka många delar inom Rustas verksamhet. Du rapporterar till Kategorichef för Heminredning JUL.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
  • Sköta administration och vård av artiklar och sortiment
  • Kampanjadministration
  • Hantering av prover och förpackningar
Du kommer axla en nyckelroll som präglas av högt tempo i ett arbetslag med stark teamkänsla och nära samarbete med Produktchefen.

Tjänsten startar 1 september och är ett uppdrag på 9 månader med chans till förlängning. Anställningen inleds som ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer bli anställd av oss på StudentConsulting och arbetar på kundens kontor i Upplands Väsby. Uppdraget inleds med en provanställning på 6 månader med chans till förlängning. För denna tjänst tillämpas vanliga kontorstider 08.00 - 17.00 med flex. Vid uppstart ges en introduktion.

Detta söker vi:

Vi söker dig som har studerat en eftergymnasialutbildning inom inköp, ekonomi eller marknad. Vi ser det som meriterande om du som söker även har något års erfarenhet från retail- eller detaljbranschen alternativt besitter motsvarande kunskaper inom området. Krav för tjänsten är att du har goda kunskaper i Officepaketet och Excel. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. För att passa in i tjänsten besitter du en god samarbets- och samordningsförmåga då du har lätt att knyta an nya kontakter. Som person är du van att arbeta i affärssystem och trivs att arbeta med ett brett kontaktnät då du är en god kommunikatör. För att passa in i tjänsten är du positiv, driven, prestigelös och självständig då du trivs att arbeta i en administrativ roll med många bollar i luften. Vi ser även att du trivs i en flexibel och föränderlig miljö där du är delaktig i det dagliga arbetet och bidrar med initiativtagande och engagemang.

Passar beskrivningen in på dig? Sök tjänsten som inköpskoordinator redan idag, då urval och intervjuer sker löpande.
Mer info
Område Upplands Väsby
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag 24 aug 2022 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com