Inbound Planner sökes till företag inom detaljhandeln!

Inbound Planner sökes till företag inom detaljhandeln!

Har du en examen inom logistik eller ekonomi och vill arbeta som Inbound Planner? Är du analytisk, kommunikativ och trivs i en roll där med många bollar i luften? Då är det dig vi söker!

Information om uppdraget:

Vår kund är en framgångsrik detaljhandelskedja sedan 1986 som erbjuder hem- och fritidsprodukter i Sverige, Norge och Tyskland. Företaget har idag 100 varuhus i Sverige, 36 i Norge, 28 i Finland samt 4 i Tyskland. Företagets affärsmodell bygger på enkelhet i verksamheten, centrala inköp utan mellanhänder och effektiv distribution. De har idag över 2 000 anställda och har huvudkontor i Upplands Väsby.

I rollen som Inbound Planner kommer du att bli en del av Inköps- och affärsutvecklingsteamet som arbetar med varuflöde mellan leverantör och centrallager. Din främsta uppgift kommer vara att optimera tillgängligheten av produkter till deras centrallager där du är första instansen för orderkommunikation och leveransbevakning gentemot leverantörer. Du kommer arbeta med analyser och förbättring av lagersituation, orderuppföljning, underhåll och förbättringsanalyser av masterdata och parametrar för inköpsordrar. Du kommer även ha möjlighet att delta i projekt för att utveckla företagets varuflöde. Som Inbound Planner ingår du i ett Inbound team och rapporterar till Inbound Planning Manager.

Denna roll är på heltid med start så fort vi har hittat rätt person och omfattas av 3 vikariat som löper omgående fram tom juli, augusti och september 2021. För ett av vikariaten finns möjlighet till förlängning. Anställningen inleds som ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting och uthyrd till vår kund. De har kontor i Upplands Väsby dit det går direktbussarna från centralen. Kontorstider 08.00 - 17.00 med flex tillämpas.

Detta söker vi:

Vi söker dig som har studerat en eftergymnasial utbildning inom logistik eller ekonomi, alternativt har tidigare erfarenhet inom transportplanering eller varuflödesplanering. För att vara aktuell för denna tjänst krävs det att du har goda kunskaper i Excel och Officepaketet. För denna roll ser vi gärna att du har viss erfarenhet och förståelse för Supply Chain kedjan. Tidigare erfarenhet i prognossystem eller IFS är meriterande. Har du tidigare erfarenhet med orderplanering av FMCG-produkter, säsongsprodukter eller med Asien är det meriterande för tjänsten. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du god samarbets- och samordningsförmåga. Du är strukturerad, positiv och vågar ta egna initiativ. Vi söker dig som trivs i en flexibel och föränderlig miljö.

Passar beskrivningen in på dig? Sök redan idag, då urval och intervjuer sker löpande.

Sökord: Logistik, Inbound Planner, Supply Chain Management

Sökord: Logistik, Inbound Planner, Supply Chain Management
Mer info
Område Upplands Väsby
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag 7 dec 2020 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com