Warranty Specialist - Kia

Warranty Specialist - Kia

Job description:

Vill du arbeta på en inspirerande arbetsplats som ständigt är i rörelse? Är du en engagerad och driven person som vill utveckla Kias affär genom att arbeta utvecklande med vår serviceavtals- och garantiaffär? Sök då rollen som Warranty specialist till Kia Sweden redan idag!

Kia är Sveriges tredje största bilmärke och utmärker sig i sin fantastiska utveckling både inom sitt affärstänk och sin erfarenhet av elektrifierade fordon. Här får du arbeta i en kultur som är både familjär och har en entreprenörsanda med kollegor och ledare som driver dig till att utvecklas och utmanas varje dag!

Din vardag

Genom vår nya roll som Warranty specialist kommer du få möjlighet att vara med och bidra till tillväxten av Kias affär. Du kommer att tillhöra en avdelning som arbetar med garanti, teknik & kundtjänst. Du kommer främst att arbeta med våra återförsäljare via våra system och telefon gällande garanti, uppföljning samt systemdrift. I rollen har du breda kontaktytor och samarbetar dagligen med medlemmarna i teamet men också med övriga medarbetare på Kia Sverige och våra kollegor i såväl Europa som Korea.

Vem är du?

För att trivas och lyckas i rollen som Warranty specialist på Kia tror vi att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter där din goda tekniska förståelse kommer väl till nytta. Därtill är det fördelaktigt att du är pedagogiskt lagd med en mycket god kommunikativ förmåga eftersom utbildning av våra kunder är en del av arbetet. Du bör ha god processförståelse eftersom process och timing är viktiga delar för en lyckosam affär, samtidigt som du trivs i en roll där ditt strategiska mindset och din initiativförmåga uppskattas.

Eftersom du i rollen har breda kontaktytor är det viktigt att du är en flitig relationsbyggare med god samarbetsförmåga och prestigelöst förhållningssätt. Utöver detta är det också av vikt att du har mycket goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift eftersom vi har en hel del kontakt med våra kollegor runt om i Europa och Korea.

Passar vi dig?

Kia Sweden har funnit sedan 2004. På Sverigekontoret i Upplands Väsby norr om Stockholm arbetar idag ca 75 personer. Vår företagskultur domineras av ett dynamiskt förhållningssätt där vi är snabbfotade och förändringsbenägna i vårt arbetssätt. Vi är säljorienterade och sätter alltid kunden i fokus, vilket gör att vi kontinuerligt försöker optimera vår affär och lansera produkter och tjänster som efterfrågas av marknaden. Lokalt har vi en platt organisation där allas insats är värdefull och där vi tillsammans hjälps åt för att skapa bästa möjliga förutsättningar för en lyckosam affär och en miljö där vi trivs och vill bidra. Vi arbetar kontinuerlig med vår kultur och våra värderingar för att ständig utvecklas både som arbetsplats och arbetsgivare.

Din ansökan

Passar beskrivningen in på dig? Ansök redan idag, MSX International stöttar Kia i rekryteringen och vi kommer att utföra intervjuer löpande då Kia vill tillsätta tjänsten redan nu.

Välkommen med din ansökan! #LI-VH2
Mer info
Område Upplands Väsby
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Serviceyrken, Kundtjänst
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 juli 2022 (29 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

MSX International Ltd