Erfaren C-chaufför till Stockholm

Erfaren C-chaufför till Stockholm

Vår kund söker nu en erfaren C-chaufför som känner sig säker med produkter ifrån byggbranschen. Det kan vara att du tidigare har jobbat med större leveranser av byggvaror till privatpersoner eller företag eller liknande. Är detta du? Ansök idag!

Dina arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter som chaufför för vår kund kommer innebära att du kommer att leverera och hämta upp byggmaskiner samt förbrukningsmaterial/tillbehör till arbetsplatser i Östhammar, Uppsala samt Stockholm. Efter kortare avstämning med transportkoordinatorn kommer du att påbörja din rutt. Du utgår ifrån deras huvuddepå i Bredden. Rutten du kommer att köra är utformad sedan dagen innan men det kan komma upp nya upphämtningar/leveranser under dagen också. Du kommer själv att leverera till byggarbetsplatser som inte alltid har en adress så det ställs krav på dig att du är kreativ i din körning och har ett gott lokalsinne.

Din profil

Skallkrav:
  • C-Körkort
  • Erfarenhet av utkörning/upphämtning
  • Svenska och Engelska i tal och skrift
Meriterande:
  • Erfarenhet ifrån byggbranschen
  • God förståelse för byggmaskiner samt verktyg
Personliga egenskaper som dessa individer ska ha för att passa in i rollen är att man ska kunna anpassa sig till nya situationer och kunna hantera andra stressade individer. Du ska kunna vara flexibel i ditt arbete då allting inte går på rutin och dina dagliga uppgifter kan komma att ändras dag för dag.

Villkor

Start: Maj/Juni 2020
Ort: Upplands Väsby
Arbetstid: från 05.00 - 16.30

Urval sker löpande. Kom in med din ansökan idag!
Mer info
Område Upplands Väsby
Yrkesroll Transport & Logistik, Chaufför
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 5 juni 2020 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Kunden är ett nystartat bolag som tillhör en koncern inom byggbranschen. Verksamheten kommer att gå ut på att arbeta i en traditionell marknad med hjälp av automatiserade processflöden, avancerade logistiklösningar samt en anpassad systemstruktur för att synka flöden på ett effektivt sätt. Under slutet av 2019 samt början av 2020 kommer strukturen att sättas, processer definieras och teamet rekryteras. Under våren 2020 kommer bolaget att starta upp sin verksamhet och tack vare nytänk i en traditionell bransch expandera verksamheten i snabb takt. Planen är att gå ifrån att vara lokal aktör till nationell aktör inom första verksamhetsåret.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.