Ekonomiassistent till Sevan!

Ekonomiassistent till Sevan!

Vill du utvecklas inom ekonomi och har samtidigt ett intresse för mat? Ta chansen att kombinera dina kunskaper med intresse på ett expanderande företag i Upplands Väsby! Här kommer du att få ansvara för leverantörsreskontran och samarbeta tätt med inköpsavdelningen, och på sikt finns det även utvecklingsmöjligheter för att lära dig ännu mer!

Information om uppdraget

Academic Work söker en ekonomiassistent till Sevan som befinner sig i en expanderande fas i matindustrin.

Här kommer du till ett företag som startade 1987 och nu omsätter 240 miljoner kronor med 37 anställda. Ekonomiavdelningen består av fem personer där din roll inom leverantörsreskontran kommer innebära ett nära samarbete med inköpsavdelning. På sikt finns det goda möjligheter för dig att få lära dig mer inom organisationen och ekonomiavdelningen. Som start på din karriär på Sevan får du utöver ett härligt gäng till kollegor, en rundtur i hummusfabriken och en lunch i restaurangen för att du som ny ska få en bra bild av verksamheten. Två gånger om året åker du tillsammans med resterande kollegor på konferens och teamet är även måna om att hitta på aktiviteter tillsammans under resterande delar av året.

Sevan kliver nu in i ett systembyte som ska underlätta och digitalisera vardagliga tasks i arbetet. Du kommer rapportera till CFO:n vars ledarskap präglas av frihet under ansvar och flexibla arbetstider.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Sevan. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig långsiktigt. Det finns goda möjligheter att bli rekryterad till Sevan, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du sköta leverantörsreskontran för flertal bolag inom Sevan koncernen, i månaden rör det sig om cirka 700 fakturor. Utöver det kommer du att ha ett nära samarbete med inköpsavdelningen, göra flödeskontroll, meddela inköp om eventuella prisändringar, reklamationer och uppföljning samt lägga upp nya leverantörer.

Du kommer till exempel att:
  • Ansvara för leverantörsreskontran
  • Kontering av inköpsfakturor, attestering och flödeskontroll
Tjänsten passar dig som nyligen tagit examen inom ekonomi och har erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra som vill ta nästa steg i karriären och hoppa på en långsiktig möjlighet där du kan utvecklas i en expanderande organisation.

Vi söker dig som
  • Har en examen inom ekonomi från universitet eller högskola
  • Har 1 års erfarenhet av att jobba med leverantörsreskontra, förslagsvis vid sidan av studierna alternativt på heltid
  • Har professionell svenska och engelska både i tal och skrift då kommunikationen sker på båda språken
Det är meriterande om du:

* Tidigare jobbat på ett större företag och därmed hanterat fakturor rörande olika bolag i koncernen

I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du noggrann i ditt arbetssätt då du kommer hantera fakturor som är viktigt att det blir rätt och att du kan strukturera upp ditt arbete då det rör sig om varierande arbetsuppgifter. Utöver det ser vi att du har en god samarbetsförmåga i och med att du kommer ha nära kontakt med inköpsavdelningen för att säkerställa att ni fått rätt leverans för rätt pris. Vidare ser vi att du med enkelhet prioreterar bland arbetsuppgifter även när det är mer att göra och har en förmåga att hantera flödet när topparna kommer.

Övrig information
  • Start: Omgående (enligt överenskommelse)
  • Omfattning: Heltid, långsiktigt
  • Lön: Timbaserad månadslön
  • Placering: Upplands Väsby, Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sevans önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn07@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här.
Mer info
Område Upplands Väsby
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sevan producerar, importerar och säljer mat från alla världens hörn med primärt fokus på Mellanöstern. Företaget grundades 1989 av Hratch Maroutian och drivs idag av sonen Michael. Sevan AB är marknadsledare i Sverige inom kategorin Världens Mat och har idag även kontor i Finland och Norge. Företaget har funnits i Dagligvaruhandeln i över tio år med en omsättning på drygt 250 MSEK och ca 40 anställda.