

SMD Logistics söker en engagerad Business Administrator med fokus på inköp
Som Business Administrator med inriktning på inköp och logistik kommer du att ingå i Business Administration/Key Account och rapporterar till Manager Business Administration. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %.
Nu rekryterar vi en ny Business Administrator! Avdelningen består idag av fem personer och du får en spännande roll med helhetsansvar. Du kommer att planera och genomföra inköp av varor från uppdragsgivare till vårt lager och du är kontaktperson mellan våra uppdragsgivare och den interna verksamheten på vår distributionscentral. Vi tillhandahåller distributionstjänster till våra uppdragsgivare och ditt ansvar blir att säkerställa optimala lagernivåer.
Du driver det egna arbetet framåt mot uppsatta mål och har dagliga kontakter där du samordnar den löpande verksamheten och vidareutvecklar relationer med uppdragsgivare. Våra uppdragsgivare finns främst representerade i Sverige men ofta med internationell anknytning. Exempel på arbetsuppgifter:
Uppfyller du inte alla våra krav? Den personen vi söker hade inte låtit sig bli stoppad av det!
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan!
Nu rekryterar vi en ny Business Administrator! Avdelningen består idag av fem personer och du får en spännande roll med helhetsansvar. Du kommer att planera och genomföra inköp av varor från uppdragsgivare till vårt lager och du är kontaktperson mellan våra uppdragsgivare och den interna verksamheten på vår distributionscentral. Vi tillhandahåller distributionstjänster till våra uppdragsgivare och ditt ansvar blir att säkerställa optimala lagernivåer.
Du driver det egna arbetet framåt mot uppsatta mål och har dagliga kontakter där du samordnar den löpande verksamheten och vidareutvecklar relationer med uppdragsgivare. Våra uppdragsgivare finns främst representerade i Sverige men ofta med internationell anknytning. Exempel på arbetsuppgifter:
- Arbete i befintliga system med lagerplanering, inköp och fakturahantering
- Daglig kontakt med uppdragsgivare gällande den löpande verksamheten samt intern kontakt med olika avdelningar på vår distributionscentral
- Koordinera och bevaka leveranser samt kommunicera avvikelser till berörda parter
- Administrera priser och grunddata samt göra affärsanalyser och andra utredningar i befintliga system
- Bidra till effektiviseringar i system, avdelningens arbetssätt och processer
Uppfyller du inte alla våra krav? Den personen vi söker hade inte låtit sig bli stoppad av det!
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Kontaktperson
Olle Persson
Telefon
Email
Område
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
04 apr. 2023 (5 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
SMD Logistics AB (SMD) är en konkurrensneutral logistikpartner som på uppdrag av de flesta större tobaksbolag på den svenska marknaden distribuerar majoriteten av all tobak till cirka 9.000 butiker inom svensk handel. Utöver den svenska marknaden sköter SMD distribution av Swedish Match produkter till den norska marknaden. SMD opererar sedan i början av 2016 från sin distributionscentral i Kungsängen. Antalet anställda uppgår till cirka 185.