Ekonom/ordermottagare/innesäljare. Bred roll till växande företag inom vitvarubranschen!

Ekonom/ordermottagare/innesäljare. Bred roll till växande företag inom vitvarubranschen!

I denna tjänst får du chansen att jobba med väldigt mycket varierande i din vardag. Med allt från ekonomifrågor till lagerarbete (vid behov). Har du erfarenhet inom ekonomirelaterade arbetsuppgifter och skulle trivas med en sådan bred roll får du gärna skicka in en ansökan! Urval sker löpande

Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna för denna tjänst har, till viss del, redan en person som idag sitter i Virserum. Detta kommer så småningom att flyttas helt till deras nya kontor i Brunna med vissa förändringar på uppgifterna. Detta innebär att du inte endast kommer att sitta med ekonomiuppgifter utan du kommer även att jobba med orderhantering och kundservice. Om du skulle vara öppen för möjligheten så skulle du även få kunna arbeta med vissa uppgifter på företagets lager.

Arbetsuppgifter ekonomi (ca 30% arbetsfördelning):
  • Kolla fakturor
  • Stämma av mot Svea ekonomi
  • Kundreskontra
  • Utbetalningar
m.m

Arbetsuppgifter ordermottagare/innesälj (ca 70% arbetsfördelning):
  • Support till kunder, leverantörer och utesäljare
  • Se till att prislistor och produktinformation alltid är uppdaterade
  • Arbeta aktivt med kundvård och merförsäljning, mycket telefonsamtal med kunder.
  • Eftermarknad, garantiärenden, reklamationsärenden.
  • Administrera order och offertarbete.
  • Framtagning av marknadsmaterial där man tex kommer att lägga upp bilder på deras hemsida.
  • Ha nära kontakt och en löpande dialog med kollegorna i Virserum gällande lager och logistikfrågor.
  • Leveransplanerar beställningarna, sitter med inköps dokumenthantering och kollar så artikelnummer stämmer, kan förekomma att man även åker ut till kunder.
  • I deras nya lokal så kommer även finnas ett showroom där man kommer ansvara för att visa varorna.
Arbetsuppgifter lager (vid behov):
* Ordermottagning, Orderplockning & orderpackning

Din profil

För att passa in i rollen har du:
  • Erfarenhet och/eller utbildning inom Ekonomi och Administration
  • Erfarenhet av affärssystem
  • Svenska och Engelska, både i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Office-paketet samt webbhantering
  • B-körkort
Meriterande:
* God fysik

Villkor
  • 6 månaders provanställing via Framtiden med möjlighet till tillsvidareanställning
  • Omfattning: Heltid, 8-17
  • Ort: Brunna, Kungsängen
  • Start: Januari 2021
Urval sker löpande så ansök redan idag för att inte missa chansen!
Mer info
Område Upplands-Bro
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 4 dec 2020 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund har nyligen flyttat sitt kontor till Brunna där de idag har både kontorslokaler samt en del av sitt lager. Företaget är agent för olika köksprodukter, bland annat avfallskvarnar, diskbänkar, fläktar och kranar. Mer information ges vid en intervju.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.