Area Manager - logistik

Area Manager - logistik

Är du en driven, ansvarstagande och serviceinriktad person som har förmåga och erfarenhet av att leda och fördela arbete och som vill vara med på vår kunds resa mot framtidens detaljhandel?

Vår kund erbjuder dig möjligheten att bli en del i ett glatt och engagerat team. Du ges möjlighet att utveckla dig själv som individ och växa inom ett spännande och utvecklande företag i en snabbrörlig bransch. Hos vår kund finns det stora möjligheter att påverka, både i rollen som Area Manager i vår lagerverksamhet på kvällstid samt i logistikfödet i stort.

Om tjänsten

Tillsammans med andra Area Managers ansvarar du för en av avdelningarna i produktionen och arbetar med den dagliga driften samt planering på veckobasis.

Som Area Manager är din främsta uppgift att leda teamleaders och deras team i det dagliga arbetet samt att coacha, utveckla personalen och se till att företagets kvalitets- och produktionsmål uppfylls. Tjänsten innebär att du omväxlande arbetar i produktionen och administrativt.

Kortfattade innebär tjänsten:
  • Leda teamleaders och våra medarbetare och fördela arbetsuppgifter.
  • Ta ansvar för på det dagliga flödet och lagring.
  • Skapa en övergripande och kontrollerad struktur av det dagliga arbetet.
  • Hantera problemlösning ad-hoc och proaktivt.
DIN PROFIL

Vi söker dig som har erfarenhet av logistik med mycket goda ledaregenskaper, god kommunikationsförmåga samt har lätt att entusiasmera och motivera dina medarbetare. Du bör också vara mål-och resultatinriktad, ha gott ordningssinne samt gilla att hålla ett högt tempo.

Arbetsbelastningen kan variera från dag till dag, vilket kräver en god förmåga att hantera stress, förmåga att kunna snabba beslut och prioritera, även under tidspress.

Som person är du ansvarsfull, noggrann och sprider härlig energi omkring dig och har förmodligen nära till skratt, men har samtidigt en hög integritet i din yrkesroll. Vidare är du en flexibel person som har förmågan att lösa varje unikt ärende på bästa sätt.

Du som söker har följande kvalifikationer:
  • Gymnasiekompetens, samt meriterande med någon gymnasial påbyggnad.
  • Mycket god IT-vana (Officepaketet), främst Excel.
  • Tidigare erfarenhet som ledare meriterande inom lager/ logisk.
  • Ett par års erfarenhet av liknande uppgifter.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, samt andra språk är meriterande
Du erbjuds en anställning direkt hos vår kund med start enligt överenskommelse. Omfattningen är heltid och du kommer att jobba kväll. Helgarbete kan förekomma enligt schema vid vissa avdelningar. Du är placerad i Brunna, Kungsängen där du arbetar söndag(8-17) samt mån-tor på kvällstid.

Urval sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att maila på info@captica.se
Mer info
Område Upplands-Bro
Yrkesroll Transport & Logistik, Logistik
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 6 nov 2020 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Rekrytering och konsulttjänster handlar om att hitta rätt person och personlighet. För att lyckas med det arbetet krävs i sin tur personligt engagemang och personkännedom. Det är kärnan i Captica och vårt erbjudande. Sedan starten 2006 har vi hjälpt många att hitta rätt. Vi har ingen fast mall för hur uppdragen ska lösas, utan utgår istället från hur processen görs enklast och bäst utifrån just dina förutsättningar och önskemål. Så här beskriver två av våra kunder hur det är att arbeta med oss.