Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Teknisk kundsupport till stor arbetsgivare i Umeå!

Ansök nu

Nu söker vi tillsammans med vår samarbetspartner efter nästa tekniska kundsupports medarbetare. Vill du bidra med samhällsnytta i en utvecklande roll där du får bidra med dina tekniska kunskaper är detta en tjänst för dig. Ansök redan idag!



Om tjänsten

I rollen som teknisk support kommer du bidra med dina tekniska kunskaper inom telefoni och IT. Du kommer till en början arbeta som 1st line support och har tillsammans med dina 2 hjälpsamma och trevliga kollegor har ansvaret för samtliga första kontakter med intern personal som behöver din stöttning inom telefoni. Avdelningen kommer på sikt att utökas med en 2nd line support med utökat fokus på telefoni, skrivare, datorer, skärmar och felsökning. Det är där ditt tekniska kunnande och vilja att lära sig mer kommer in i bilden.

Du erbjuds

  • Ett samhällsnyttigt arbete med stora möjligheter till utveckling
  • En engagerad konsultchef

Den här tjänsten är ett konsultuppdrag. Academic Works målsättning tillsammans med vår samarbetspartner är att du efter cirka ett år blir direkt anställd hos vår partner. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.



Arbetsuppgifter
  • 1st line support inom telefoni där dina främsta redskap är telefon, mejl och fysiska träffar
  • På sikt arbeta med teknisk felsökning av datorer, skrivare, skärmar och telefoni


Kvalifikationer
  • Har godkänd gymnasieutbildning med inriktning mot exempelvis IT eller teknik
  • Har arbetslivserfarenhet av IT-support eller annan roll vi bedömer som likvärdig
  • Har mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, skriftligt och muntligt då kommunikationen sker på båda språken
  • Har stort tekniskt intresse och en vilja att lära dig mer
  • Har erfarenhet av att hantera ärenden över telefon och mejl

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av Intune, Active Directory

För att lyckas och trivas i rollen har du ett personligt driv av utveckling inom teknik och IT för att bidra till nästa steg hos vår samarbetspartner inom teknisk support. Du trivs med att ge förstklassig service över telefon, mejl och genom fysiska möten på plats i lokalerna.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Du arbetar du på plats hos vår samarbetspartner i centrala Umeå
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
25 nov. 2023 (58 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare