Work Force Manager på Vattenfall Kundservice

Work Force Manager på Vattenfall Kundservice

Vattenfall Kundservice är en nordisk organisation inom Vattenfallkoncernen som ser till att över en miljon kunder får premiumservice! I vår verksamhet jobbar ca 370 medarbetare i Stockholm, Umeå och Helsingfors .Våra kunder består av privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag och vi hjälper våra kunder inom el, fjärrvärme, laddlösningar samt smarta energi lösningar.

Som Work Force Manager ingår du i den operativa ledningsgruppen på Vattenfall Kundservice och rapporterar till Director Operations. I grupperingen förväntas du driva och utveckla ansvarsområden som ingår inom ramen för rollen samtidigt som du behöver vara lyhörd för att skapa förutsättningar efter verksamhetens behov. I din roll är du övergripande ansvarig för prognostisering, schemaläggning, operativ styrning samt utveckling av kommunikationsplattform för att nå uppsatta mål och förväntningar från slutkund / uppdragsgivare.

Dina ansvarsområden:
Du och ditt team ansvarar för prognostisering genom analys av historisk volym och hanteringstider för att möjliggöra utrymme för önskade aktiviteter i verksamheten. Du identifierar avvikelser från plan och tar fram lösningar på hur verksamhetens bemanningsplanering kan optimeras genom exempelvis utveckling och effektivisering av kundtid. Du följer upp och utvärderar resultat för hela Kundservice men specifikt inom ditt ansvarsområde samt kommer kontinuerligt med förbättringsförslag för att öka kvaliteten. Vid behov kommer du att stötta planeringsenheten genom att realtidsövervaka samt uppdatera och optimera schema.

I rollen ingår kravställande på verksamheten kring långsiktig kapacitets- och bemanningsplanering som underlag för budgetarbete samt säkerställa och utveckla en effektiv bemanning tillsammans med den operativa verksamheten. Du förväntas att kontinuerligt arbeta med förbättring av den strategiska bemanningsplaneringen och optimera nyttjandet av kapacitet. Vidare förväntas du kontinuerligt se över uppsatta processer och arbetssätt inom ansvarsområdet för att utveckla och optimera ditt teams leverans.

I din roll har du personalansvar för ett team och förväntas agera enligt våra gemensamma värderingar samt aktivt arbeta för mångfald och inkludering. Du ansvarar för att utveckla dina medarbetarna till deras fulla potential och har förmågan att lita på och ge ansvar till dem genom delegering. I din roll ingår beslutsfattande och verkställande inom ramen för dina mandat, du förväntas dela kunskaper och utmaningar med dina kollegor.


Dina personliga egenskaper:
  • Som person är du lösningsorienterad och resultatfokuserad.
  • Väl utvecklad kommunikativ förmåga och kan lägga fram konstruktiva förslag och idéer på ett övertygande sätt.
  • Förmåga att etablera/bibehålla relationer samt främja samarbete mot tydliga gemensamma mål
  • Du är en god lyssnare som involverar medarbetares intressen och förmågor i teamets utveckling.
  • Du skall ha förmågan att vara strukturerad och prioritera i en flexibel miljö där riktlinjer snabbt kan förändras samtidigt som du har medarbetarnas bästa i åtanke.

Dina kvalifikationer:
  • 2 års dokumenterad erfarenhet av ledarskap
  • Du har högskoleutbildning och / eller flerårig arbetslivserfarenhet av liknande roll eller motsvarande.
  • Erfarenhet av kundservicebranschen är meriterande
  • God analytisk förmåga med sinne för siffror och har lätt att tolka grafer/diagram.
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Goda kunskaper i engelska, tal och skrift
  • Mycket god kunskap inom bemanningsplanering och relevanta verktyg. Exempelvis Genesys / WFM webb/Workspace

Placeringsort
: Umeå

Tillträde: Snarast och enligt överenskommelse

För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta, rekryterande chef Marcus Eriksson , 0703-39 16 00. För information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Zanko Dasko , 0702 532 896.

Fackliga representanter är Rolf Ohlsson (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Christian Eriksson (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdatum är den 30:a augusti 2020

Skicka in din ansökan idag då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Mer info
Område Umeå
Yrkesroll Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://careers.vattenfall.com/se/jobb/
Sista ansökningsdag 30 aug 2020 (26 dagar kvar)