Real Time Manager till Telenor på Webhelp Nordic i Umeå

Real Time Manager till Telenor på Webhelp Nordic i Umeå

Vill du i
rollen som Real Time Manager ta ansvar för att i realtid hantera det dagliga flödet av samtal och andra administrativa ärenden på det mest optimala sättet??

Vi söker nu dig som vill anta en roll som Real Time Manager för Telenor på Webhelp Nordic i Umeå.

Arbetsbeskrivning

Webhelp Nordic utökar nu med en Real Time Manager till vårt uppdrag inom telecom och media. Där arbetar vi med att ge uppdragsgivarens kunder den bästa möjliga servicen via telefon, mail och sociala medier.

Som Real Time Manager analyserar och proaktivt planerar du dagen utifrån de förändringar som sker i uppdraget med målet att på ett, för Webhelp Nordic optimalt och effektivt sätt, säkra avtalade service levels. Det innebär bl.a. att du hanterar frågeställningar som är kopplade till bemanningsschemat, ärendevolymer och aktuella händelser.

Du kommer arbeta brett med många kontaktytor, bl.a. med advisors, Team Managers och kund.

Utöver att säkerställa kraven på servicenivåer har du också förståelse för andra viktiga nyckeltal som är kopplat till att leverera kundservice i världsklass!

Du kommer
rapportera till uppdragets Work Force Manager.

Arbetsuppgifter:
  • Atti realtid fördela arbetsuppgifter på ett optimalt sätt samt säkerställa att de utförs.
  • Attkontrollera att agenter använder rätt Other Status och följer sitt schema.
  • Attsäkerställa, för aktuell tidpunkt, en optimal bemanning
  • Attha tät dialog med teamledare om bemanning och uppföljning
  • Attta emot sjukanmälningar
  • Atthantera schemafrågor från medarbetare kring bl. a frånvaro, ledigheter och ändringar
  • Attproaktivt vidareutveckla processer och rutiner relaterade till rollen
  • Attfölja krisplansrutin vid krissituationer
  • Attdokumentera vad som händer under varje arbetspass
  • Attanmäla oplanerade volymökningar internt och externt enligt rutin samt optimera bemanningen och schemat under dagen och på innevarande schema framåt i tiden för att bemöta dessa på bästa sätt
Din Profil:
  • Gymnasiekompetensmed minst godkänt gymnasiebetyg i Svenska A och Engelska A.
  • Godaspråkkunskaper i Svenska och Engelska, både muntliga såväl som skriftliga.
  • Godakunskaper i Excel och MS Office.
  • Duhar lätt för problemanalys.Duhar lätt för planering och organisering.


Vi tror att du som söker tjänsten är:

  • Resultatinriktad
  • Initiativrik
  • Beslutsam
  • Flexibel
  • Självständig
Meriterande är:
  • COPCkännedom
Om Webhelp Nordic

Webhelp är ett globalt företag specialiserade inom kundupplevelse, betalningshantering, försäljning samt marknadsföring över sociala och digitala kanaler. Webhelp finns i mer än 26 länder med över 35.000 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger beläget i Paris, Frankrike och vi har de senaste 4 åren haft en tillväxt på över 250%. Våra kontor i Sverige finns placerade i Stockholm,
Göteborg, Kalmar, Norrköping och Östersund. Vi samarbetar med några av världens mest progressiva varumärken som Sky, Shop Direct, Bouygues, Direkt Energie,
KPN, Vodafone, La Redoute, Michael Kors och Valentino.

Hos Webhelp lär du dig nya saker och får möjlighet att utvecklas. Under din tid här kommer du även att träffa många kunder och kollegor. Du kommunicerar och ger professionell hjälp och support till en mängd olika kunder, och under tiden lovar vi att du kommer du ha roligt, bli utmanad och få uppskattning.

Webhelps Värdeord

Värdeorden Integrity, Commitment, Unity, Recognition, WOW beskriver vad vi anser är viktigt i vårt dagliga arbete. De beskriver även hur vi arbetar och hur vi vill uppföra oss för att lyckas göra vårt allra bästa i varje stund.

Om
jobbet


Region

Umeå

Lön / Förmåner

Lön enligt överenskommelse

Friskvårds- och massagebidrag

Arbetstid / Varaktighet

Varierande arbetstider under kundtjänstens öppettider: alla dagar i veckan
08:00-20:00

Heltidstjänst, inleds med 6 månaders provanställning

Tillsättning sker enligt överenskommelse

Du är välkommen med din ansökan omgående då intervjuer hålls löpande!
Mer info
Område Umeå
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Organisationsutveckling, Service & Kundtjänst, Serviceyrken, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Webhelp Sweden AB
Hemsida http://www.webhelp.com/
Sista ansökningsdag 2 juli (11 dagar kvar)