Chef för Servicetjänster

Chef för Servicetjänster

Dina arbetsuppgifter

Som Chef för Servicetjänster ansvarar du för leveransen av våra servicetjänster till marknaden och installationer inne hos kund. Inom ditt ansvarsområde utförs olika utredningar och kartläggningar på kunders anläggningar, och tillsammans med ditt team identifierar ni vilka åtgärder som kan leda till merförsäljning.

Tjänsten innebär ett ansvar för drift och service av våra kunders anläggningar som exempelvis värmeanläggningar och högspänningsanläggningar. I rollen ingår även att definiera övriga förutsättningar såsom leveranstid och regulatoriska krav. Du har ett nära samarbete med flera angränsande affärsområden inom koncernen och rollen är viktig i vår framtida utveckling.

Som chef har du personal-, arbetsmiljö-, säkerhets- och ekonomiskt ansvar för kollegorna i ditt team. Du är operativt och taktiskt ansvarig för teamets leverans mot uppsatta mål och i nära samspel med chefen för hela området sätter ni strategi och plan. I rollen planerar, prioriterar och koordinerar du teamets arbete och ansvarar för att leverans uppfyller kvalitet, tid och kostnad. I vardagen ser du till att medarbetarna i teamet utvecklas i en trygg och inspirerande miljö.

KÄNNER DU IGEN DIG SOM LEDARE?

Vårt ledarskap kännetecknas av mod, engagemang, affärsmässighet och utveckling. Som ledare hos oss ser du våra affärer med ett kundperspektiv och arbetar med att skapa attraktiva helhetslösningar. Med en god överblick brinner du för koncernens resultat och framgång.

Du pekar ut riktningen och har ett stort förtroende för dina kollegor - vilket gör att du låter mandatet ligga där frågeställningen uppstår. Dagligen skapar du goda relationer inom organisationen och främjar samarbete så att vi på mest effektiva sätt nyttjar det engagemang och den kompetens som finns. Ledare hos oss tänker nytt och utmanar dagens lösningar - men förändrar bara där det skapar värde.

Din profil

För att lyckas väl i rollen är du en lagspelare som ser till hela Umeå Energis bästa. I vardagen arbetar du prestigelöst och ödmjukt - men har pondus att genomföra initiativ och idéer. Med din entreprenöriella förmåga och erfarenhet kan du se och verkställa våra nya affärer.

Vi ser att du har stor erfarenhet av att leda sammansatta affärer och team med flera involverade resurser. Din målsättning är att skapa bästa kundupplevelse och du förstår hur viktigt god service är. Din strävan är att utifrån våra kunders olika behov, krav och förväntan leverera servicetjänster i toppklass.

Ansökningstid och kontakt

I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Vid frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med Elin Wiklund, tfn: 0733-51 27 11. Ansök senast den 24 mars via www.clockworkpersonal.se.
Mer info
Kontaktperson Elin Wiklund
Telefon 0733-512711
Område Umeå
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 24 mars (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Umeå Energi AB är en energi- och kommunikationskoncern som utvecklar innovativa och hållbara lösningar för el, värme och bredband för och i samverkan med våra kunder. Vi är en ambitiös organisation med en tydlig vision och högt ställda mål i en framtidsbransch i snabb omställning.

Vill du vara med och leda vårt viktiga arbete i en kundledd utveckling? Har du förmågan att förvalta, justera och utveckla våra tjänstekomponenter? Nu har vi en ny tjänst där du och ditt team levererar alla våra servicetjänster till marknaden - så att våra kunder får en enklare vardag och regionen en hållbar framtid