First Line Support

First Line Support

Vill du arbeta med kundservice i ett globalt bolag ihop med ett glatt och tajt supportteam? Vi söker nu en noggrann, driven och kundorienterad person till vårt First Line Support-team.

Arbetsuppgifter
I den här rollen tillhör du vårt First Line Support-team om sex personer. Som First Line Support blir du den första personen våra kunder kommer i kontakt med när de har frågor. Du dokumenterar nödvändig information kring ärendet, avhjälper fel i den mån det går samt bedömer om ärendet ska skickas vidare till Second- eller Third line-support. För att upprätthålla den fina servicen från vår support bevakar du självklart att ärendet följs upp och slutförs. Telefon och mail kommer att vara dina främsta arbetsverktyg, samt vårt ärendehanteringssystem för att registrera inkommande ärenden.

Tjänsten är ett föräldravikariat med start i april och sträcker sig fram till sommaren 2021.

Erfarenheter, Färdigheter & Kvalifikationer
  • Tidigare erfarenhet som 1st line support/helpdesk, kundtjänst eller andra serviceinriktade roller
  • Du har en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
  • Avslutad gymnasial utbildning.


Personliga egenskaper
Vi tror att du som söker är en kommunikativ stjärna som alltid är mån om att ge förstklassig service och sätter användaren i fokus. Du gillar att arbeta i team och ser det som en självklarhet att erbjuda hjälp där det behövs om du inte har en given arbetsuppgift för stunden. Vidare motiveras du av problemlösning och har förmågan att hålla struktur, flexibilitet, noggrannhet i ditt arbete.

Ansök
Är du den person vi söker? Tveka inte att skicka oss din ansökan direkt. Urval sker löpande i rekryteringsprocessen.
Mer info
Område Umeå
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.sharp.se
Sista ansökningsdag 28 mars 2020 (39 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sharp har skapat unika produkter och lösningar som gagnat samhälle och affärsverksamhet sedan år 1912. Vår grundidé idag är densamma som då det begav sig: en strävan efter perfektion. Vår historia inleddes med skapandet av Ever-Sharp-stiftpennan, som gav oss företagsnamnet "Sharp". Ett århundrade senare fortsätter vår skaparanda med prisbelönta produkter inom varierande områden som Dokumenthantering, Visual Solutions, Energy Solutions, Betalningslösningar och IT-tjänster.

På Sharp kommer du att få ca 50.000 kollegor globalt varav ca 270 i Norden. Vi är certifierade enligt ISO inom arbetsmiljö, miljö och kvalitet och har i Norden ett nära samarbete med svensk miljömärkning, Svanen. I Sverige erbjuder vi marknadsledande produkter och tjänster som är anpassade för företag inom flera olika branscher.