Affärsdriven Platschef Umeå

Affärsdriven Platschef Umeå

Om tjänsten

Som Platschef har du det yttersta ansvaret för medarbetare, fordon, fastighet och underentreprenörer. Tillsammans är ni 10 personer med placering i Umeå och omsätter ca 25 MSEK/år på affärer lokalt i Västerbotten. Du leder och fördelar det dagliga operativa arbetet och till din hjälp har du en Trafikledare som hanterar ordermottagning, planering och fakturering.

Du har även det affärsmässiga kundansvaret vilket innebär att sälja Lundstams tjänster i Västerbotten och delar av Ångermanland. Till din hjälp har du Marknadsstöd och Marknadskommunikation som finns placerade på företagets huvudkontor i Östersund. Verksamheten i Umeå kännetecknas av hög servicegrad, begränsad administration och korta ledtider.

Som Platschef i Umeå rapporterar du direkt till bolagets VD och ingår i koncernens ledningsgrupp. I den rollen arbetar du med utveckling och implementation av koncernens övergripande strategier.

Dina kvalifikationer

För att vara aktuell för tjänsten måste du ha erfarenhet av arbete i ledande befattningar. Erfarenhet av arbete med miljöfrågor är meriterande och har du dessutom kännedom om transportbranschen så har du goda förutsättningar att lyckas. Din erfarenhet av och vilja att jobba med B2B-försäljning kommer värderas högt i denna tillsättning då du behöver vara en person som trivs med att göra affärer och jobba affärsmässigt i alla led.

Dina personliga egenskaper

Företagets kärnvärden är ”Delaktighet, Engagemang och Prestigelöshet”. För att lyckas som ledare i verksamheten behöver du därför ha förmågan att förstå detaljer, kunna kommunicera riktning och ha en vilja att hjälpa till även med triviala uppgifter.

Som Platschef har du ett operativt resultatansvar för verksamheten. Det betyder att du i ditt dagliga arbete alltid tänker affärsmässigt i syfte att säkra god lönsamhet. Den långsiktiga inriktningen är att ta marknadsandelar och skapa tillväxt. Du behöver därför ha entreprenöriella egenskaper som att se nya möjligheter och kunna omsätta ideér till praktisk handling.

Vi erbjuder

En möjlighet att få jobba i ett familjeföretag med stark tillväxt där du med stor frihet under ansvar bygger din marknad och kundportfölj och i dialog med bolagets VD sätter din egen agenda för tjänsten. Bolaget är kollektivavtalsanslutet och du erhåller marknadsmässig lön kopplat till tjänsten och ansvaret. Övriga förmåner diskuteras i samråd med aktuell slutkandidat.

Intresserad?

Ansökningar hanteras löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Har du frågor så vänd dig till rekryteringskonsult Andreas Lindqvist, andreas.lindqvist@onepartnergroup.se alt 073-413 06 11. Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Område Umeå
Yrkesroll Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 22 jan 2020 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lundstams är ett familjeägt företag, verksamt sedan 1949 med huvudkontor i Östersund. Vi verkar för ett hållbart samhälle genom att samla in och bearbeta material för återvinning. Verksamheten sker med utgångspunkt från våra egna miljöanläggningar i Östersund, Åre, Härjedalen och Umeå. Vi är ett 90-tal engagerade medarbetare och tillsammans omsätter vi ca 200 MSEK per år. Varje dag gör vi vårt bästa för att nå vår vision "Vi skall ha världens bästa återvinningskunder".