Student för uppdrag inom IT-support (avancerad first line)

Student för uppdrag inom IT-support (avancerad first line)

Ledigt jobb för studenter som IT-support (avancerad first line) i Umeå

Är du en självgående och serviceinriktad student som är nyfiken på IT-relaterade problem och teknisk support? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar och tänka utanför boxen för att hitta bästa lösningen? Då är jobbet hos vår kund något för dig! Skicka in din ansökan idag och ta chansen att testa på hur det är att arbeta på ett innovativt, spännande och väletablerat företag.

Arbetsuppgifter

Som IT-support (first line) kommer du att ge teknisk support över mejl och telefon i mer komplicerade ärenden. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper. Arbetsuppgifterna innebär bl.a:
  • Teknisk felsökning
  • Hantera incidenter och förfrågningar via de kanaler som används
  • Registrera och hantera inkomna eskaleringar
  • Hantera övriga förfrågningar som t.ex. RMA-hantering, uppsägningar och tilläggsbeställningar
  • Följa uppsatta rutiner och arbetssätt samt aktivt medverka i att förbättra arbetssätten i teamet
  • Kontinuerlig dialog och nära samarbete med t.ex. utvecklare, produktägare, sälj och projektledare.
Är du rätt för rollen som IT-support?

I denna roll kommer du att stöta på många olika typer av arbetsuppgifter och ärenden där det är viktigt att kunna prioritera och vara handlingskraftig. Därför söker dig som är väldigt tillmötesgående och professionell i din yrkesroll och kanske arbetat redan inom branschen. Vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det och vågar ta egna initiativ till att lösa problemen.

Då detta är ett behov över sommaren och som går över på deltid till hösten ser vi gärna att du har minst ett år kvar på dina studier.

Vidare ser vi gärna att:
  • Du läser en IT-relaterad utbildning, alternativt god förståelse och kunskap kring detta.
  • Hög kompetens inom IT-relaterade problem och gärna teknisk support.
  • Kunskap av att arbeta med Linux
  • Hög analytisk förmåga
Vår kund eftersträvar en jämn könsfördelning och därför ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten, men alla är givetvis välkomna att söka.

Information

Placering Umeå.

Start på uppdraget är i juni och på heltid över sommaren (3 månader). Sedan finns möjlighet till att arbeta extra vid sidan av dina studier, du har dessutom goda möjligheter att säkra ditt sommarjobb även nästa år! Du kommer bli anställd som konsult av oss på Lernia.

Urval och intervjuer sker löpande och vi kommer att tillsätta tjänsten så snart vi har hittat rätt person. I denna process kan du komma att genomföra tester i slutskedet.

Vi välkomnar därför din ansökan redan idag. För frågor kring tjänsten, kontakta ansvarig Konsultchef Rebecka Junghagen - mail: rebecka.junghagen@lernia.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail, du söker via vår hemsida Lernia.se/jobb.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag.

Välkommen till Lernia - tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Mer info
Kontaktperson Rebecka Junghagen
Telefon 0722549332
Område Umeå
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Deltid, Extrajobb
Sista ansökningsdag 23 maj 2021 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.