Store Manager, Umeå

Store Manager, Umeå

Arbetsbeskrivning:

Team, Time & Trust

Är du vår nya Store Manager/Butikschef till butiken på Formvägen i Umeå? Om du älskar försäljning, uppskattar stor handlingsfrihet och möjlighet att leda förändringar, då kan du vara den vi letar efter!
Som Store Manager på Flügger får du ett stort ansvar, många omväxlande arbetsuppgifter och en vardag där sällan en dag är den andra lik. Dina uppgifter rör sig från försäljning, rådgivning, arbetsledning och aktivitetsplanering till medarbetarutveckling, utbildning och affärsutveckling.

Häng med på resan

Du får ansvaret för utvecklingen av butikens kundportfölj såväl som ansvaret för personalen i butiken. Som Store Manager har du en oerhört viktig roll och chansen och möjligheten att påverka både försäljningsresultatet, kundservicen och ditt team i butiken. Det är avgörande att du tar ledningen och inte tvekar att ge feedback och att följa upp arbetet i butiken. Vi värdesätter en aktiv coach som älskar att utveckla och träna sina medarbetare och som stöttar sina kollegor i både uppsökande och relationsskapande försäljning likväl som i det traditionella butiksarbetet.

Som Store Manager är du ansvarig för marknadsaktiviteter i närområdet, samt personal- och arbetsmiljöansvar för butiken.

Din roll som Store Manager innefattar bl.a.:
  • Planering, genomförande och uppföljning av butikens försäljning inkl. uppsökande försäljning
  • Behovsanalys och rådgivning i samråd med kund
  • Offerering, förhandling och slutförande av order
  • Nära samarbete med övriga funktioner på företaget såsom utesälj, teknisk support, produktutveckling, logistik mm.
  • Rapportering till närmaste chef samt andra avdelningar inom företaget
Din palett

Det är avgörande att du är ambitiös och proaktiv och att du tar stort ansvar för försäljningen, bemanningsplaneringen och driften av butiken. Vi vill också att du prioriterar träning, coachning och ledningen av ditt team. Du bör har hög social kompetens och förstå vikten av gott samarbete.

I tillägg till detta är det också viktigt att du:
  • Har erfarenhet från färg eller liknande bransch
  • Är resultatinriktad, ambitiös och drivs av att överträffa förväntningar
  • Är strukturerad, uthållig och har bra ordningssinne.
  • Är förändringsbenägen och uppfinningsrik
  • Har bra datorvana
Vi erbjuder

En god och informell arbetsmiljö I ett professionellt och konceptorienterat företag, med ett stort fokus på onboarding och att utveckla nya medarbetare. Du kommer få goda möjligheter till personlig och professionell framgång.
Hos oss får du:
  • Ett av marknadens starkaste varumärken (och sortiment) inom färg och tillbehör för proffsen.
  • Ett omväxlande och fritt arbete i ett solitt företag.
  • Arbeta i en väletablerad butik med stor potential.
* I tillägg erbjuder vi marknadsmässig lön samt trevliga och kompetenta kollegor.
Mer info
Område Umeå
Yrkesroll Försäljning, Butik
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 2 dec 2022 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

International paint company, that includes the whole value chain, production, retail, development and back office functions.