Servicedesktekniker 1st line till Babcock Scandinavian AirAmbulance

Servicedesktekniker 1st line till Babcock Scandinavian AirAmbulance

Babcock Scandinavian AirAmbulance är med sina baser, som är spridda över Sverige, Finland och
Norge, Nordens största flyg- och helikopterambulansföretag. Babcock är ett internationellt bolag med verksamheter över hela världen. Vi söker nu två kollegor till vår nyetablerade med kontor i Umeå.

Ditt primära ansvar som support tekniker på first-line är att ta emot inkommande supportärenden via telefon och mail. Ärenden som inte går att lösa över telefon samlar du in information om och vidarebefordras till relevant supportgrupp. Detta i huvudsak mot våra verksamheter i Skandinavien men också för andra internationella verksamheter inom Babcock. Du blir en del av ett större internationellt team med huvudkontor i England. Du kommer att tillhandahålla teknisk support genom avtalade servicenivåer (SLA) och nyckeltal (Key Performance Indicators-KPI).

Generella arbetsuppgifter inkluderar:
  • Leverera förstklassig felsökning och avhjälpning hos användare i Norden och i en internationell verksamhet.
  • Administration i Active Directory-miljö
  • Ärendehantering i Remedy(ärendehanteringssystem)
  • Vid behov eskalera ärenden omgående till second/third-line.
  • Att ge teknisk support gällande desktop-plattformar genom olika kanaler såsom chatt, e-post, telefon enligt gällande SLAs
  • Att proaktivt göra teamet uppmärksamt på ny information gällande felsökning för att förbättra företagets kunskapsdatabas.
Vem är du
  • Bevisad förmåga att aktivt lyssna, analysera och förstå den anställdes behov och problem
  • Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i servicedesk-miljö eller liknande
  • Erfarenhet av att använda ärendehanteringssystem för att hantera incidenter och begäranden
  • Grundläggande förståelse för felsökning av Microsoft-applikationer, skrivare, operationssystem och nätverk.
Du har gärna en grundläggande förståelse för ITIL miljön och dess processer och har en flexibel och anpassningsbar inställning och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du är van att jobba mot SLAs och uppsatta mål.

Du strävar efter nöjda kunder genom att ge utmärkt kundservice. Rollen innebär stora kontaktytor och det är därför viktigt att du är en god kommunikatör som tycker om och är duktig på att bemöta olika typer av människor.

En stor del av ditt arbete kommer att utföras på engelska både i tal och skrift och det är därför viktigt att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Det är speciell meriterande om du också behärskar finska i tal och skrift.

Som en del i rekryteringsprocessen sker en grundläggande säkerhetsprövning där du behöver lämna in ett utdrag ur belastningsregistret samt referenser.

OBS: en del av rekryteringsprocessen kommer att ske på engelska så vänligen skicka in din ansökan på engelska.

Kontakt
Välkommen med din ansökan till Johan.karlfeldt@babcockinternational.com innan 28 Oktober.
Intervjuer kommer ske löpande så tveka inte med att skicka in en ansökan redan idag!

Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta Johan Karlfeldt, IT Chef, johan.karlfeldt@babcockinternational.com
Mer info
Kontaktperson Johan Karlfeldt
Telefon 0706606901
Email Mejla Johan Karlfeldt
Område Umeå
Yrkesroll IT-tekniker, Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.airamb.se
Sista ansökningsdag 28 okt 2019 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Babcock Scandinavian AirAmbulance är med sina baser, som är spridda över Sverige, Finland och Norge Nordens största flyg- och helikopterambulansföretag.