Distriktsansvarig säljare

Distriktsansvarig säljare

Om tjänsten
Som säljare hos PODAB kommer du att ingå i ett försäljningsteam med totalt 10 säljare och rapportera till försäljningschefen. Du kommer att ha ansvar för region Norrland och arbetar på ett område som sträcker sig från Falun upp till Kiruna. Du bor i en stad längs norrlandskusten, i Umeå, Örnsköldsvik eller kanske Sundsvall. Du utgår hemifrån eller från ett företagskontor på din hemort. Utöver försäljningsteamet har du nära samarbete med övriga funktioner inom bolaget såsom tekniker, marknad, teknisk support och leveransavdelningen. Totalt arbetar det 30 kollegor inom bolaget.

I din roll som säljare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta:
  • Bearbetning av nya samt befintliga kunder
  • Ta fram anpassade helhetslösningar i nära dialog med kund
  • Ansvara för projektet från offert till leverans och uppföljning
  • Genomföra kundaktiviteter och event
Dina kunder är bostadsrättsföreningar, fastighetsbolag och övriga verksamheter där tvättstugeutrustning används. Med en hög servicenivå skapar du goda, långsiktiga relationer med kunder, återförsäljare och leverantörer.

Om dig
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet som säljare B2B, med uppsökande och relationskapande försäljningsarbete. Du har arbetat som resande säljare tidigare. Med ett tekniskt intresse har du goda förutsättningar att komma in i arbetet på ett bra sätt. Erfarenhet av att ha arbetat mot fastighetsbranschen är meriterande men inget krav.

Att du kommunicerar obehindrat i svenska, har goda kunskaper i engelska samt har B-körkort är ett krav för tjänsten.

Som person trivs du med hög närvaro ute hos dina kunder och du har god erfarenhet av systematisk, strukturerad kundbearbetning och planering. Du är resultatorienterad, affärsmässig och arbetar långsiktigt, med förmågan att skapa förtroendefulla och starka relationer.

För att trivas hos PODAB är du en person med hög energi och stor egen drivkraft. Du är prestigelös och öppen i din kommunikation. Inte minst är du en lagspelare som bidrar till ett härligt arbetsklimat!

Viktigt för tjänsten är att du har:
  • Erfarenhet av resande försäljningsarbete B2B
  • Ett stort eget driv
  • Förmågan att arbeta med systematisk och strukturerad kundbearbetning
  • B-körkort
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om PODAB
PODAB är ett familjeägt företag som sedan 1945 har specialiserat sig på professionell tvättstugeutrustning. Våra produkter finns i flerfamiljshus, inom städsektorn och på brandstationer, för att bara nämna några platser. Ambitionen är att våra produkter, vår specialistkompetens och väl utvalda produktsortiment ska leda till ett bekymmersfritt ägande för kunden.
PODAB omsätter 150 miljoner och 30 engagerade medarbetare samt ett väl etablerat samarbete med återförsäljare runt om hela landet. Se mer på www.podab.se

Kontaktuppgifter
I denna rekryteringsprocess har PODAB valt att samarbeta med Adecco.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Johanna Stighall på 073-684 73 81 eller johanna.stighall@adecco.se

Har du frågor angående din ansökan, var god kontakta Adeccos kandidatsupport via info@adecco.se

Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Sista ansökningsdag 2021-04-25

OBS Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, vi kan komma att avsluta processen innan ansökningstiden har löpt ut.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
PODAB, Säljare, Distriktssäljare, Distriktsansvarig säljare,
Mer info
Område Umeå
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Adecco
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 25 apr 2021 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.