Supporttekniker till företag i Umeå

Supporttekniker till företag i Umeå

Drivs du av att lösa tekniska problem och vill arbeta nära kund i dagligt arbete? Tilltalas du dessutom av att arbeta i ett företag med stora utvecklingsmöjligheter och många karriärsvägar, då ska du fortsätta läsa här! Vi söker en Supporttekniker till ett företag i Umeå. Rollen passar dig som har ett genuint tekniskt intresse och som vill utvecklas och ta nästa steg i din IT-karriär. Vi går igenom ansökningar löpande, så skicka in ditt CV och personliga brev redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker en Supporttekniker till ett företag i Umeå. Du kommer tillhöra ett IT-team som arbetar nära produktion för att säkerställa att IT-utrustning är i drift. Du erbjuds ett varierande arbete med möjligheter att utvecklas både på det tekniska och personliga planet. Rollen kommer anpassas efter din kunskapsnivå där du får ta dig an enklare ärenden från början och successivt kliva in i mer avancerade ärenden. Då du kommer vara en del av ett seniort team finns det ett stort kunskapsutbyte och möjlighet att få stöttning när du behöver.

Du erbjuds
  • Du kommer att vara anställd av oss på Academic Work och arbeta som konsult ute hos vår kund. Uppdraget är på start på 6 månader men vi ser långsiktigt på din roll som konsult, så länge alla parter är nöjda med samarbetet.
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter

Som Supportekniker kommer du arbeta med att ta emot ärenden och lösa dessa i samspel med kund. Du kommer arbeta med ärenden i dator, via telefon och även besök ute hos kund när det behövs. Arbetstiderna är fördelade på skift. Det innebär att du kommer arbeta på följande rullande schema: En vecka förmiddag (05:00-13:18), en vecka eftermiddag (16:24-24:00) och en vecka dagtid (08.00-16:42).

Du kommer till exempel att:
  • Utföra tidskritiskt support av utrustning och applikationer
  • Förebyggande underhåll
  • Arbeta med 2nd line support
  • Konfigurera och installera utrustning och applikationer
Tjänsten passar dig som är redo för nästa steg i din IT-karriär. Vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse och en nyfikenhet som driver dig framåt. I denna roll kommer du få chansen att lära dig mycket om hur IT används, utvecklas och implementeras.

Vi söker dig som
  • Har en universitets/högskoleutbildning inom IT
  • Erhåller kunskap inom LAN/WAN kommunikation (TCP/IP)
  • Behärskar svenska samt engelska i tal och skrift då både språken används i det dagliga arbetet
Vidare är meriterande om du:
  • Tidigare arbetat i teknisk support, gärna mot tillverkningsindustrin
  • Har kunskaper i supportverktyg, som exempelvis Remedy eller SNOW
  • Har kunskaper om ITIL (Information Technology Infrastructure Library)
  • Har kunskaper om infrastrukturkomponenter såsom LAN, servrar, Storage och Cloud
I rekryteringsprocessen kommer vi också har stort fokus på de personliga kompetenserna. Som person ser vi att du är:
  • En lagspelare
  • Ansvarstagande
  • Initiativtagande
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Umeå
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Skoogs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Umeå
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Det får du veta längre in i processen :)