Problemlösare inom IT? Vi söker nu en supporttekniker till Volvo Group IT!

Problemlösare inom IT? Vi söker nu en supporttekniker till Volvo Group IT!

Drivs du av att lösa tekniska problem och arbeta nära kunden i deras dagliga verksamhet? Volvo Group IT levererar IT-lösningar för alla områden i den industriella processen på Volvo Lastvagnar i Umeå. Tilltalas du av att arbeta i ett globalt företag med stora utvecklingsmöjligheter och många karriärvägar klicka dig vidare och läs mer om tjänsten! Vi går igenom ansökningar löpande så vänta inte med din.

Information om uppdraget

Academic Work söker en supporttekniker för ett uppdrag till Volvo Group IT! Du kommer tillhöra ett IT-team som arbetar nära produktion för att säkerställa att IT-utrustning i fabriken är i drift. Du erbjuds ett varierande arbete med möjligheter att utvecklas både på det tekniska planet och det personliga. Rollen kommer anpassas efter din kunskapsnivå där du får ta dig an enklare ärenden från början och successivt kliva in i mer avancerade ärenden. Då du kommer vara en del av ett seniort team finns det ett stort kunskapsutbyte och möjlighet att få stöttning när du behöver. Kvalitet och kontinuerlig förbättring ur ett LEAN-perspektiv är ett arbetssätt som genomsyrar avdelningens arbete.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kunden. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig minst 1 år. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget.

Arbetsuppgifter

Som supportekniker kommer du arbeta med att ta emot ärenden från fabriken och lösa dessa i samspel med kunden. Du kommer arbeta med ärenden i dator, via telefon och även besöka kunden i fabriken när det behövs. Arbetstiderna är fördelade på skift. Det innebär att du kommer arbeta på följande rullande schema: En vecka förmiddag (05:00-13:18), en vecka eftermiddag (16:24-24:00) och en vecka dagtid (08.00-16:42).

Du kommer till exempel att:
  • Utföra tidskritiskt support av fabrikens utrustning och applikationer
  • Genomföra förebyggande underhåll
  • 2nd line support
  • Konfigurera och installera utrustning och applikation
  • Utföra support och felsökning för utrustning och applikationer
Tjänsten passar dig som är redo för nästa steg i din IT-karriär. Vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse och en nyfikenhet som driver dig framåt. I denna roll kommer du få chansen att lära dig mycket om hur IT används, utvecklas och implementeras i en stor industri som finns över hela världen.

Vi söker dig som

Har erfarenhet inom teknisk support och även ha kunskap inom LAN och WAN kommunikation. Det är såklart även ett krav att du ska kunna arbeta skift enligt tiderna angivna ovan. Då detta är en kommunikativ roll behöver du kunna uttrycka dig obehindrat på det svenska språket i tal och skrift. Du bör även känna dig bekväm med engelska. Vi ser det som mycket meriterande om du tidigare suttit i teknisk support.

Vidare är meriterande om du
  • Har kunskaper i supportverktyg, som exempelvis Remedy eller SNOW
  • Har kunskaper om ITIL (Information Technology Infrastructure Library)
  • Har kunskaper om infrastrukturkomponenter såsom LAN, Server storage och Cloud
  • Tidigare har arbetat i teknisk support mot tillverkningsindustri
Som person är du en nyfiken problemlösare som inte räds av nya utmaningar. Du har en förmåga att driva ditt eget arbete framåt. Du kan planera och strukturera upp ditt arbete för att på bästa sätt hjälpa kunden och lösa ärendet. Du är kundorienterad och trivs med att ge bästa möjliga service och även åka ut till kunden i fabriken när det behövs.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Ort: Umeå
  • Omfattning: Heltid
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ume02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Mer info
Område Umeå
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)