Ekonomiadministratör/inkasso

Ekonomiadministratör/inkasso

Nu söker vi en ekonomiadministratör som trivs med att arbeta självständigt och har god förmåga att kommunicera.

Arbetsbeskrivning:
Ditt ansvarsområde täcker hela kundreskontraprocessen, från fakturering till inkassohantering med ett ständigt fokus på att hitta den bästa lösningen för företaget och hyresgästen. Du kommer att arbeta med förebyggande åtgärder så som information och tidiga kontakter med hyresgäster som har betalningssvårigheter. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med många intressanta och utmanande arbetsuppgifter.

Kompetensprofil:
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi eller liknande, lägst på gymnasienivå. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom service och kundtjänst samt kravhantering. Det är av stor vikt att du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Personliga egenskaper:
Din personlighet är betydelsefull eftersom du ska kunna bemöta människor i utsatta situationer på ett respektfullt sätt. Rollen innebär att vara prestigelös, noggrann och lyhörd. Det är viktigt att du tar ett stort eget ansvar, har förmågan att arbeta självständigt och ta egna beslut. Eftersom samtalen kan vara av olika karaktär lägger vi stor vikt vid din kommunikativa förmåga. I det dagliga arbetet kommer du att ingå i både små och stora team, varför också samarbetsförmågan är viktig för oss.

Övrigt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, Vi söker dig som är tillgänglig från mitten av april eller så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi strävar efter en bred och blandad personalgrupp när det gäller kön, ålder och etnisk bakgrund. Vi tillämpar provanställning. Lön enligt överenskommelse.

Vid frågor ring:
Carin Andersson, ekonomichef, telefon 090-17 75 79
Malin Höber, HR, telefon 090-17 76 41
Sara Lindblom, Unionen, 090-17 76 21

Ansökan:
Välkommen att söka tjänsten med cv och personligt brev senast den 23 februari.

Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediesäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.

AB Bostaden vill erbjuda det bästa boendet i Umeåregionen, med långsiktig hållbarhet för människor, ekonomi och miljö. Vi är ett allmännyttigt bostadsföretag och den största uthyraren av lägenheter, och studentbostäder i regionen. För närvarande är vi 180 medarbetare, som förvaltar cirka 14 500 lägenheter. Våra fyra kärnvärden: öppenhet, omtanke, affärsmässighet och alla människors lika värde, genomsyrar hela verksamheten och utgör en grund för hur vi agerar. Vi strävar efter att hyresgäster och medarbetare ska känna stolthet, trygghet och gemenskap hos oss.
Mer info
Kontaktperson Malin Höber
Telefon 090-17 76 41
Område Umeå
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.bostaden.umea.se/om-foretaget/arbeta-hos-oss
Sista ansökningsdag 23 feb 2020 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

AB Bostaden vill erbjuda det bästa boendet i Umeåregionen - med långsiktig hållbarhet för människor, ekonomi och miljö. Vi är ett allmännyttigt bostadsföretag och den största uthyraren av lägenheter, och studentbostäder i regionen. För närvarande är vi 185 medarbetare, som förvaltar cirka 15 000 lägenheter. Våra fyra kärnvärden: öppenhet, omtanke, affärsmässighet och alla människors lika värde, genomsyrar hela verksamheten och utgör en grund för hur vi agerar. Vi strävar efter att hyresgäster och medarbetare ska känna stolthet, trygghet och gemenskap hos oss.