Om arbetsplatsen
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Upphandlingsenheten består av en upphandlingschef, tre upphandlare och en avtalscontroller. Vi är en enhet som vill utvecklas, ständigt förbättras och vårt mål är att alltid skapa goda affärer. Organisatoriskt tillhör vi kommunens ekonomifunktion med kontor i "Nämndhuset" på Badhusgatan i centrala Ulricehamn.

Då två av våra upphandlare kommer vara föräldralediga i ca 1 år söker vi nu deras vikarier.
Har du erfarenhet av eller utbildning inom upphandling eller strategiskt inköp? Är du redo för nästa utmaning, har öga för detaljer och brinner för att skapa bra affärer? Då ska du söka dig till oss på Upphandlingsenheten i Ulricehamn.
Välkommen!

Arbetsuppgifter
Som upphandlare driver du självständigt upphandlingar i projektform på uppdrag av olika verksamheter i kommunen. Du ansvarar för hela upphandlingsprocessen från omvärldsanalys till upprättande och uppföljning av avtal. I vissa fall genomför du även upphandlingar gemensamt med våra kommunala bolag eller samverkanskommuner.
I din roll som upphandlare ingår det även att ge stöd och utbilda kommunens verksamheter i offentligt inköp och upphandling. För att samverka med lokala företag i Ulricehamn medverkar du även på olika sammankomster som bland annat anordnas av Näringsliv Ulricehamn AB (NUAB).

Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, upphandling eller annan för tjänsten relevant utbildning.
Det är ett krav att du har förståelse för, och kunskap om, offentlig upphandling.
Goda kunskaper i Officepaketet, förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift samt vana av att självständigt ta fram texter är även det ett krav för tjänsten.
Erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling, upphandlingssystemet Tendsign samt projektledning är meriterande.

För att lyckas i ditt arbete ser vi att du är en driven, analytisk och engagerad person. Du har hög social kompetens och har lätt för att skapa nya och goda relationer, trivs med att samarbeta, ge stöd och service samt har ett strukturerat arbetssätt. Du är självständig, skapar kontakter och tar reda på vad verksamheterna behöver samt ger kvalificerat stöd.

Övrigt
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Mer info
Kontaktperson Caroline Ahlberg
Telefon 0321-595051
Område Ulricehamn
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.ulricehamn.se/
Sista ansökningsdag 1 mars 2020 (1 dag kvar)