Administratör -Funktionsnedsättning

Administratör -Funktionsnedsättning

Om arbetsplatsen
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Verksamhet Funktionsnedsättning utför alla de insatser som regleras i LSS (Lagen om stöd och service åt vissa funktionsnedsatta), vilka bland annat inkluderar särskilt boende och daglig verksamhet och personlig assistans.
Verksamhetens främsta uppgift är att främja jämlikhet i levnadsvillkoren och full delaktighet i samhällslivet för personer med funktionsnedsättning.
Vi söker nu en erfaren administratör som vill arbeta hos oss! Välkommen med din ansökan.

Arbetsuppgifter
Uppdraget innebär ett administrativt stöd för enhetschefer inom Funktionsnedsättning. Du kommer att ha din placering centralt på Ulricehamns resurscenter (URC) i tätorten.
I din roll stödjer du chefer och övrig personal med bl.a. personal- och lönehanteringsfrågor i systemen Personec och Time Care/ Multi Access. Du hanterar frågor som till exempel schemaförändringar och frånvaro. Det förekommer även andra uppgifter som hör anställningen till, exempelvis att skriva arbetsgivarintyg och anställningsbeslut. Du arbetar med beställning av varor samt granskning och kontering av fakturor i systemet Raindance samt andra vanligt förekommande administrativa uppgifter.


Kvalifikationer
Du har administrativ utbildning på högskolenivå (högskoleexamen 2 år) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig verksamhet. Vi ser också att du har god datorvana samt goda kunskaper inom Officepaketet. Kunskaper och erfarenheter av administrationsverktygen nämnda ovan är meriterande.

För att fungera väl i uppdraget har du god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Som person är du strukturerad, positiv, flexibel, stresstålig och lätt att samarbeta med. Vidare är du pålitlig och har god ekonomisk förståelse. Då du kommer ha mycket kontakt med såväl medarbetare som chefer samt boende/brukare och deras anhöriga, är det viktigt att du har ett bra bemötande och en vilja att ge god service.
B-körkort är ett krav för tjänsten.

Övrigt
Intervjuer kommer att ske löpande under annonstiden, så vänta inte med din ansökan.
Betyg/intyg lämnas vid en eventuell anställningsintervju.

Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran
Mer info
Kontaktperson Simon Hägglund
Telefon 0321-595642
Område Ulricehamn
Yrkesroll Administration, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.ulricehamn.se/
Sista ansökningsdag 29 okt 2019 (7 dagar kvar)