Teamleader/Servicerådgivare Mercedes-Benz

Teamleader/Servicerådgivare Mercedes-Benz

På Hedin Bil Trollhättan säljer och reparerar vi Mercedes-Benz personbilar och transportbilar, vi har även en skadeverkstad där vi reparerar flertalet bilmärken. Som Teamleader/Servicerådgivare hos oss på Hedin Bil i Trollhättan kommer du få arbeta med Mercedes-Benz och ditt primära uppdrag är att få våra kunder känna sig väl bemötta i samband med sitt verkstadsbesök. Du har all kontakt med verkstadens kunder och är ansiktet utåt. Våra kunder kommer du i kontakt med både via butiken men även via telefon och mail. Du erbjuder kunderna rådgivning och upprättar kostnadsförslag för reparationer och servicearbeten. Under reparationstillfället håller du kontinuerlig kontakt med kunden under hela processen, säkerställer att korrekt arbete blir utfört och att kunden är införstådd med eventuella kostnader och arbetsutföranden.

Du ansvarar dessutom för att optimera verkstadens drift och produktivitet genom att det är du som bokar in verkstadsjobb och planerar hur dessa ska fördelas bland mekanikerna. Förutom arbetsuppgifterna som servicerådgivare har du ansvar för att utveckla och driva personbilsverkstaden mot nya höjder tillsammans med verkstadschefen.

I arbetet ingår bland annat:
  • Svara på inkommande samtal
  • Upprätta kostnadsförslag och boka in verkstadsbesök
  • Ge servicerådgivning över disk och telefon i tekniska frågor
  • Vara behjälplig vid reklamationer
  • Hantera fakturering och kortbetalningar
  • Bevaka att mottagna fordon blir klara under överenskommen tid
Din profil

Vi behöver en Teamleader/Servicerådgivare som har kunskap och stort intresse om bilar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från service och försäljningsinriktade yrken där du visat prov på god social förmåga och leverans gentemot kund. Dokumenterad erfarenhet som Servicerådgivare från bilbranschen är meriterande liksom kunskap om verkstadssystemet Kobra och Cabas. Ett krav är vana att arbeta med telefon och dator som arbetsredskap.

Din personlighet värderas också högt då arbetet innebär att vara företagets ansikte utåt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service, inställningen att alltid se lösningar och kunna hantera stress då det stundtals är högt tryck på verkstaden. Bilbranschen är föränderlig så det krävs att man har lätt för att lära sig nya system och arbetssätt.

B-körkort är ett krav och du måste behärska det svenska språket i både tal och skrift.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett spännande arbete i ett expansivt företag, goda förtjänstmöjligheter och självständigt arbete i en region med goda förutsättningar. Sysselsättningsgraden är heltid och tjänsten innebär 6 månaders provanställning. Vi arbetar med både fast samt prestationsbaserad lön.

Välkommen med din ansökan!

Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!
Mer info
Kontaktperson Henrik Hellquist
Telefon 0522-670726
Område Uddevalla
Yrkesroll Fordon, Servicerådgivare
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 16 okt 2022 (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Hedin Mobility Group är en av Europas största privatägda mobilitetsleverantörer. Hedin Mobility Group tillhandahåller försäljning av nya och begagnade person-, transport- och lastbilar samt servicemarknadstjänster till både privat- och företagskunder. Koncernen sysselsätter fler än 6 300 personer och har cirka 240 anläggningar i åtta länder. Hedin Mobility Group representerar cirka 40 varumärken och är importör/distributör för ett antal märken på flera europeiska marknader. Koncernens verksamhet omfattar därtill grossistverksamhet inom däck och reservdelar, hyrbilsbolaget Mabi Mobility AB, privatleasingbolaget Car to Go Sweden AB, företagsleasingbolaget Unifleet AB samt delägarskap i Pendragon PLC och iMove AS.