Dansk kundtjänstmedarbetare

Dansk kundtjänstmedarbetare

Är du en fena på danska och gillar att hjälpa människor? Nu söker vi dig som är i början av din karriär och har erfarenhet av att arbeta med försäljning och service. Som person är du en tävlingsmänniska som älskar att skapa goda kundrelationer. Sök redan idag om det här är tjänsten för dig!

Information om uppdraget

Academic Work söker för kund en dansktalande kundservicemedarbetare med erfarenhet av försäljning och service som vill arbeta med i ett team som drivs av att hjälpa människor till att få en bättre vardag.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult. Uppdraget kommer att vara på heltid och initialt sträcka sig 6 månader. För rätt person finns det goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Som konsult hos Academic Work erbjuds du:
  • Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
  • Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare kommer du arbeta i ett engagerat och drivet team som arbetar med att ge högklassig service till privatkunder. Kundtjänstavdelningen är indelad i två team, vilket team du kommer tillhöra beror på vilken marknad du kommer arbeta med men du kommer arbeta mot den danska marknaden. Du kommer i första hand hjälpa kunder som ringer in till kundservicen med rådgivning av produkterna samt arbeta med att fånga upp möjligheter till merförsäljning. Du kommer arbeta med att skapa goda relationer med kunderna genom att argumentera för produkterna utifrån en behovsanalys. Du kommer arbeta med både dagliga och långsiktiga KPI:er som du sätter upp tillsammans med din Team Manager.

Du kommer till exempel att:
  • Besvara inkommande samtal.
  • Ringa utgående samtal till befintliga kunder, som tex uppföljningssamtal och välkomstsamtal.
  • Besvara mail och brev samt sköta övriga administrativa uppgifter.
  • Vid behov även hjälpa andra avdelningar inom organisationen.
Vi tror att tjänsten passar dig som är i början av din karriär och vill arbeta på ett företag som präglas av ett kvalitativt arbete i ett högt tempo. Du kommer få goda möjligheter till att få testa och utveckla din kommunikationsförmåga genom coachning och uppföljning.

Vi söker dig som
  • Har 1-3 års erfarenhet av försäljning och service. Vi ser att du troligen tidigare har jobbat inom kundservice/ telemarketing/ butiksförsäljning.
  • Talar och skriver danska då du kommer använda detta språk för att kommunicera med privatkunder.
  • Har mycket goda kunskaper inom Officepaketet.
Det är meriterande om du:
  • Du har en kandidatexamen inom marketing eller ekonomi.
  • Har tidigare arbetat med telefon.
  • Förstår och talar svenska då du på kontoret kommer sitta nära både svenska och norska kundtjänstteamen och kommunikationen sker ibland på svenska sinsemellan.
Som person är du en tävlingsmänniska som identifierar mål, genomför aktiviteter och arbetar fokuserat för att uppnå önskat resultat samt sätter utmanande mål för ditt eget arbete. Du har en god förmåga att förstå konsekvenser av olika lösningsförslag och hittar den mest effektiva lösningen. Du drivs av att skapa relationer och agerar utåtriktat. Vidare ser vi att du agerar lugnt, stabilt och kontrollerat i stressiga situationer. Prioriterar och fokuserar på de för stunden viktigaste arbetsuppgifterna även vid hög arbetsbelastning och kan behålla ett realistiskt perspektiv på frågor.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Placering: Uddevalla
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Uddevalla
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Academic Work är Sveriges andra största bemanningsföretag på tjänstemannasidan. Vi rekryterar och hyr ut akademiker som fortfarande studerar, eller som är i början av karriären - young professionals.

Academic Work startade år 1998 med tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Förutom i Sverige finns vi även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz. Vi känner oss stolta över att vi har fått vara med i början av fler än 100 000 människors karriärer och på samma gång hjälpt våra kunder med lika många nya kollegor.

Besök oss på Academic Work (http://www.academicwork.se/) eller sociala medier:

https://www.linkedin.com/company-beta/162242/

https://www.facebook.com/AcademicWork

https://www.instagram.com/academicwork/

https://twitter.com/academicwork_se

https://www.youtube.com/user/AcademicWork