Vi söker dig som vill arbeta som kundtjänstmedarbetare hos vår kund i Ljungskile

Vi söker dig som vill arbeta som kundtjänstmedarbetare hos vår kund i Ljungskile

Dina arbetsuppgifter

Vi söker en Kundservicemedarbetare till Kunds fabrik i Ljungskile. Företaget tillverkar och säljer mineralbaserade byggprodukter och har i Sverige fabriker i Ljungskile & Bålsta. Kund och dess dotterbolag har idag ca 60 medarbetare och omsätter ca 300 MSEK. Verksamhet bedrivs i Sverige, Danmark, Norge och USA. Bolaget har vuxit snabbt och med god lönsamhet sedan starten 2001. Kund satsar på produktutveckling och har en stark framtidstro.

I rollen som som Kundtjänstmedarbetare kommer du att vara en del av kundserviceavdelning, ett team om idag sex personer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att via telefon och mail handlägga beställningar från kunder, besvara frågor och boka transporter.
Du kommer att ha daglig kontakt med kunder, leverantörer och internt med andra avdelningar i företaget. Som person är du är ansvarstagande och har en positiv inställning som gör att du ser möjligheter. Du är strukturerad, flexibel och driven. Du gillar att hålla ett högt arbetstempo och kan behålla fokus och förmågan att prioritera i stunder med hög arbetsbelastning. Övriga arbetsuppgifter rör t ex fakturering, kontering av fakturor samt andra administrativa uppgifter.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i kundtjänst. Du brinner för service och vill ge kunden det lilla extra. Som person är du social, driven, ordningsam samt strukturerad. Vi ser gärna att du är van vid att arbeta både via telefon och mejl. För att lyckas i rollen krävs det att du:
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • God datorvana
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta med kunder via telefon och mail
  • Brinner för service
  • B-körkort
För att passa i gruppen ser vi att du är ordningsam, ansvarstagande och lösningsorienterad. Då samarbetet med dina kollegor är viktigt ser vi att du är ödmjuk och är en lagspelare. Du har god kommunikationsförmåga och du representerar alltid företaget på bästa sätt när du bemöter kunder.

Är du intresserad? Skicka in ditt CV redan idag, urval sker löpande. Har du frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins på 073 365 68 32 eller emily@2complete.se

Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit sedan 2011.

Sökord: Kundtjänst, kundservice, service, kundservicemedarbetare
Mer info
Kontaktperson Emily Higgins
Telefon 073 365 68 32
Område Uddevalla
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 sept 2019 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

2Complete är rekryterings- ochbemanningsföretaget som bygger en organisation på ambitiösa och hungriga personer. Vidare är det för oss viktigt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt.
Ett arbete efter dessa riktlinjer tror vi skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller uthyrning.