Dina arbetsuppgifterNu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig.
Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat:
- Operativt inköp utifrån behov till lager
- Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera
- Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra leverantörer
- Underhålla produktinformation i interna och externa system
- Underhålla och förbättra våra redan starka band till våra leverantörer
- Upphandla fraktavtal och förbättra villkor med transportörer
Tjänsten är heltid, företaget ligger i Uddevalla. Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av företaget.
Din profilFör att lyckas i rollen söker vi dig som har följande kvalifikationer:
- Dokumenterad erfarenhet och kompetens inom inköpsyrket
- Relevant utbildning inom logistik kommer också vara meriterande.
- Goda skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter i Svenska, Norska & Engelska
- Generellt god IT-kompetens framför allt inom Officepaketet med fokus på Excel
- God förståelse för tull & import då vi arbetar mellan land som befinner sig utanför EU.
- Att ha tidigare arbetat med produkter till produktion av dryck eller råvaror inom tillverkningsindustrin som exempelvis innefattar batch-hantering kommer att vara meriterande.
Vi lägger i denna rekrytering stor vikt vid personliga egenskaper, vi söker dig som har följande egenskaper:
- Serviceinriktad och relationsbyggande
- Plikttrogen och noggrann
- Positiv inställning och god samarbetsförmåga
- Gillar utmaningen i en miljö med högt tempo
- Analytisk och strukturerad
Är du intresserad välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins, emily.higgins@2complete.se eller 073-365 68 32.