Webbadministratör till Swedol

Webbadministratör till Swedol

Vill du vara del av ett företag som befinner sig på en spännande tillväxtresa och få möjligheten att arbeta i en utvecklande roll? Nu söker vi på Swedol en webbadministratör för våra företagskunder.

Inom Swedolkoncernen med retailkedjorna Swedol, Grolls och Univern pågår en spännande utvecklingsresa där alltfler av våra kunder tar steget mot digital handel.

Vi söker en handlingskraftig problemlösare som trivs i en bred administrativ roll riktad främst mot våra företagskunder. Då rollen innebär mycket extern kontakt och nära relation med företagets kunder söker vi dig som besitter en god kommunikativ och social förmåga.

Arbetsuppgifter
Som webbadministratör arbetar du i en bred och varierande roll i nära kontakt med företagets kunder. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att ta emot inkommande ärenden från så väl interna som externa kunder med fokus på hantering av webbrelaterade uppgifter.

Du ansvarar för att Swedolkoncernens kundunika webbplatser är rätt uppsatta och anpassade för respektive företagskund.

Rollen som webbadministratör är omväxlande och utmanande och du kommer att arbeta med allt från småkunder till några av Sveriges största och starkaste varumärken och deras webblösningar. I rollen som webbadministratör ingår du i det ständigt växande e-handelsteamet som är ett av Swedolkoncernens prioriterade fokusområden under de närmsta åren.

Du kommer till exempel att
  • Sätta upp kundunika webbshoppar och skräddarsy dem enligt kundernas önskningar
  • Administrera företagsanvändare och deras roller
  • Hjälpa till att administrera sortimentsurval och priser
  • Administrera potter, adresser och attesteringsförfaranden
  • Bistå säljare och företagskunder med webbrelaterade kundfrågor
  • Sköta webbrelaterade kundtjänstärenden via telefon
  • Svara på frågor och hantera ärenden via vårt ärendehanteringssystem
Bakgrund
Vi söker dig som har några års erfarenhet från arbete inom kundtjänst/support/administration. Du trivs att arbeta med kund- och konsumentkontakter både skriftligt och muntligt.

Vidare har du goda datakunskaper och behärskar svenska och engelska väl, både i tal och skrift. Kan du norska och/eller finska är det ett plus.

Som person är du flexibel, ansvarsfull, kommunikativ och serviceinriktad. Du arbetar noggrant och effektivt, sätter alltid kunden i fokus och har ett prestigelöst förhållningssätt.

Din personlighet är mycket viktig och vi kommer lägga stor vikt vid detta när vi nu rekryterar in en nyckelperson till vårt e-handelsteam. För en jämn könsfördelning välkomnar vi särskilt kvinnliga sökande.

Vi är ett företag i ständig utveckling och vi arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens. Hos Swedol erbjuds du möjligheten att jobba i ett framgångsrikt företag med ett starkt varumärke i en roll där du får mycket ansvar och möjlighet att påverka våra kunders vardag.

Övrig information
Placeringsort för tjänsten är Swedols huvudkontor i Tyresö. Tjänsten kan under vissa perioder innebära längre arbetsdagar. Tjänsten är på heltid med 6 månaders provtjänstgöring. Tillträde snarast . Vi har kollektivavtal.

Vid frågor kontakta E-handelsansvarig Clint Fischerström på 08-742 47 75.

Ansökan
Vänta inte med att skicka oss din ansökan då vi rekryterar fortlöpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Ansök senast 2019-01-20.
Mer info
Område Tyresö
Yrkesroll Administration, Media, Kultur & Design
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.swedol.se
Sista ansökningsdag 20 jan (3 dagar kvar)