Skadeberäknare till Bavaria i Tyresö

Skadeberäknare till Bavaria i Tyresö

Bavaria startades upp i Norge för 26 år sedan med en vision att förändra kundbemötandet i branschen. Grundarna ville mötas av entusiastiska och engagerade säljare, servicemottagare och mekaniker. De förväntade sig mer än vad som erbjöds. Mycket mer. Därför grundade de Bavaria. Idag är Bavaria en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. Vi tror att vi bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare. Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss?

Bavaria är en del av Hedin Bil-koncernen som är ett familjeföretag grundat 1985 under namnet Hedin Bil. Hedin Bil är en av de största bilåterförsäljarna i Norden med 2 700 medarbetare. I.A. Hedin Bil driver sin verksamhet på 100 bilanläggningar i Sverige, Norge och Belgien och är återförsäljare för 28 bilmärken. Läs mer om oss på www.bavariabil.se.

Om tjänsten

Vår servicemarknad är av yttersta vikt för oss och ett absolut måste för en lönsam bilaffär. Med våra högkvalitativa premiumbilar förväntar sig våra kunder även en servicemarknad i världsklass och det är precis det vi erbjuder. I skadeaffären möter du ett av de affärsområden där vi kan göra verklig skillnad, både för våra kunder och för vår egen affär och lönsamhet. Till vår anläggning i Tyresö söker vi nu en serviceinriktad skadeberäknare som trivs i kontakt med kunden.

Som skadeberäknare ingår du i vårt kundmottagarteam, där du räknar på skador samt tar emot och lämnar ut bilar som varit på vår service- och skadeverkstad. Centralt för rollen är att erbjuda god service och vara lyhörd gentemot kundens behov. Du kommer även att ha en nära dialog med de försäkringsbolag som vi jobbar tillsammans med. Huvudsakliga ansvarsområden innefattar:
  • Självständigt driva egna kundärenden och arbetsordrar och se till att kunderna får bästa möjliga stöd, rådgivning och bemötande genom hela reparationsprocessen. Från initial kontakt med kund och en korrekt behovsanalys till anpassat erbjudande av tjänster och leverans av utfört arbete.
  • Hålla kunderna informerade om statusen på deras fordon.
  • Administrera, boka och planera bilarna till verkstaden samt säkerställa att arbetsordrarna är korrekta och kompletta.
  • Upprätta betalplan för kund i enlighet med fastställda rutiner.
  • Hantera administration kring försäkrings-/garantihantering samt fakturering.
Din profil

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vårt fokus finns hos kunderna och på att tillgodose deras behov genom ett professionellt bemötande, vi ordnar allt - alltid. Vi ser att du är strukturerad samt att du trivs med varierande arbetsuppgifter och stundtals högt tempo. Vidare ser vi också att du är ansvarsfull med ett problemlösande och flexibelt arbetssätt där du själv planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. Eftersom du kommer att ha många kontaktytor är det också viktigt att du är samarbetsinriktad med intresse och förmåga att hjälpa och stötta andra.

Vi söker dig med tidigare erfarenhet från servicebranschen, och som har god förståelse för hur arbetsflödet kan se ut i en kundmottagning. I och med de interna och externa kontaktytorna befattningen kräver behöver du behärska svenska flytande i tal och skrift. Vi ser också att du har en relevant gymnasial utbildning, god datorvana samt B-körkort. Erfarenhet av kundvård och klagomålshantering även inom närliggande branscher är meriterande. Vidare är det också meriterande om du tidigare arbetat i programmen Cabas, CAB Plan och Kobra.

Vi erbjuder

Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Hos oss får du:
  • En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.
  • Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
  • Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.
I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Marcus Sölvin på 070 074 59 18 eller av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt

Vi ser fram emot att höra från dig!
Mer info
Kontaktperson Marcus Sölvin
Telefon 0700745918
Område Tyresö
Yrkesroll Fordon, Servicerådgivare
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 9 jan 2023 (41 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Starfinder är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunniga och seniora rekryteringskonsulter som tillsammans har över 40 års erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Starfinder är baserade i Stockholm och har erfarenhet av rekrytering och bemanning på alla nivåer, både tjänstemän och kollektivarbetare. Vi har god vana av att samarbeta med både lokala och internationella aktörer.

Vår passion är att hjälpa företag och människor att mötas och uppnå nya nivåer tillsammans, därför har vi valt att jobba med rekrytering. Vårt uppdrag är att erbjuda utveckling och trygghet för våra medarbetare samt leveranssäkerhet, hög servicegrad och långsiktighet till våra kunder.

Vi på Starfinder är glada och stolta över att vara specialister inom sex olika affärsområden:
  • Administration, kundservice och HR
  • Teknik och eftermarknad
  • Executive och specialister
  • Ekonomi, finans och försäkring
  • Marknad och försäljning
  • Lager och logistik
Starfinder har kollektivavtal och är medlemmar i Svenskt Näringsliv och Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag.

www.starfinder.se