Säljare till företag inom brandsäkerhetsbranschen

Säljare till företag inom brandsäkerhetsbranschen

Om företaget

Vår kund är verksam inom brandsäkerhet med ett fokus på hållbarhet. Organisationen arbetar efter tre ledord: innovativa, ledande och engagerade. Företagets vision är att vara ledande på brandskyddmarknaden och skapa mervärde för såväl kunder som internt i bolaget. Vidare värdesätter vår kund kompetens och fortsätta fortbilda sina anställda för att se till att varje individ besitter rätt kompetens och är på rätt plats. Är du innovativ, en ledare och engagerad? Ansök nedan.

Om tjänsten

I denna tjänst som säljare kommer du vara verksam inom en återförsäljaravdelning som har ett brett produktområde med allt ifrån brandsläckare, brandposter till skyltar, nödljus och sårvårdmateriel.

I denna roll kommer du att erbjudas möjlighet till att utvecklas inom ditt sälj, du kommer bearbeta nya kunder och förvalta befintliga. Vidare kommer du att identifiera och ta fram kundspecifika konceptlösningar och, på sikt, säkerställa en god affärsrelation med omsättnings- och resultatansvar.

Tjänsten innefattar även resande till kunder inom Sverige med presentationer av nya och befintliga produkter, du kommer hantera offert- och orderläggning, analys av statistik och framtagande av lösningar för kund vid event/öppna hus. Vidare kommer du även erbjuda telefonsupport gällande era produkter och prissättningar till större avtal som kunderna sitter med i upphandlingar.

Du kommer få tillgång till en förmånsbil i denna tjänst eftersom det finns ett krav på resande mellan varven.

Vem söker vi till denna tjänst?

Vi söker dig som är ansvarstagande och lojal gentemot dina kunder, du kommer ansvara för hela säljprocessen och således krävs ett engagemang som går utöver bara produkten. Du är positiv som person och ser möjligheter före problem.

Vidare har du erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter så som order, lager och fakturering. Du är tekniskt intresserad och nyfiken på nya produkter, ny teknik och drivs av att såväl personlig- som affärsmässig utveckling.

Du har god säljvana och är mångfacetterad i ditt säljande för att kunna erbjuda lösningar som passar bäst för den kunden. Det är viktigt att du är strukturerad och effektiv för att snabbt kunna erbjuda kunden föredömlig service och snabba beslut.

Krav
  • B-körkort
  • Kunna office-paketet, primärt Excel
  • Flytande svenska i tal och skrift
  • Några års erfarenhet av b2b-försäljning
  • Det är meriterande om du har branscherfarenhet
  • Det är meriterande om du är flytande i engelska i både tal och skrift
Tjänsten kan komma tillsättas innan tilltänk slutdatum.

Om Jobzone:

Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.

Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb?
Mer info
Område Tyresö
Yrkesroll Försäljning, Account Manager
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 9 juli 2022 (52 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jobzone är ett bemannings- och rekryteringsföretag som har som vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.

Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge.