Hoppa till innehåll
Ansök nu

Product Owner / Produktägare
till Trollhättan

Vill du jobba i ett högteknologiskt produktbolag? Här finns möjlighet att använda många tekniker och att utvecklas. Vi kan erbjuda en flexibel arbetsplats med bra balans mellan jobb och fritid.

Om tjänsten
Vår produktportfölj växer samtidigt som den tekniska utvecklingen i fordonsindustrin ställer allt högre krav på säkra och hållbara fordon på våra vägar. Detta innebär bl.a. ett ökat fokus på informationssäkerhet och fler uppkopplade tjänster. För att möta detta förstärker vi vår produktledningsavdelning och söker ytterligare agila produktägare med inriktning mot molnbaserade tjänster för användarhantering och licensiering kopplade till våra applikationer och betalsystem.

Produktledningsavdelningen har en nyckelroll mellan produktutveckling, marknadsföring, försäljning och slutkund. Tillsammans med affärsansvariga och produktchefer ansvarar du för våra produkter och tjänsters strategi och totala lönsamhet.

Du kommer att ha ansvar för en produkt eller en del av ett system. Tjänsten kommer till viss del att kunna anpassas efter dig som individ utefter dina kunskaper och färdigheter.

Arbetsuppgifter

  • Skapa och underhålla produktens, systemets Roadmap
  • Bryta ner intressenternas krav och förklara för teamet vad som skall utvecklas, skriva user stories
  • Äga produktens backlog och ansvara för utvecklingsteamets prioriteringar, planering samt rapportera utfall till intressenter
  • Definiera och kommunicera leveransplaner för att skapa transparens och koordinera med interna och externa intressenter
  • Stötta kundsupport, försäljning och marknadsföring med teknisk information och produktkunskap

Du kommer även att stötta affärsansvariga och produktchefer genom att;

  • Definiera/bygga upp business case samt följa upp produktens lönsamhet
  • Analysera och prioritera såväl nya business case som utökning av befintliga
  • Vara behjälplig vid teknisk och affärsmässig dialog med kunder och samarbetspartners

Tjänsten innebär många internationella kontakter och någon resa för att besöka kunder. Placeringsort för tjänsten är Trollhättan.



Vad har Mattias Lanhage, Product & Support Team Manager att säga om hur det är att jobba på Autocom?

"Jag har förmånen att få jobba i ett framtidsfokuserat företag som ger mig både utmaningar och omväxlande arbetsuppgifter. Autocom är ett företag som ständigt utvecklas och jag känner mig som en del av den utvecklingen i ett företagsklimat med bra teamspirit."

Läs mer om vad medarbetarna på Autocom har att säga om företaget på https://career.masterhelp.se/autocom



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gedigen teknisk bakgrund samt tidigare erfarenhet av produktledning eller projektledning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från mjukvaruutveckling och känner dig hemma i ett agilt arbetssätt och affärstänk. Har du erfarenhet från kund- och leverantörskontakter i internationell miljö är detta en fördel.

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Egenskaper
Som person är du drivande, ansvarstagande och självgående. Din erfarenhet, tekniska kompetens och affärssinne driver dig till att hela tiden utveckla nya lösningar och produkter som ger värde till våra kunder och deras slutkunder. Du kan förstå kulturella skillnader och kunders olika behov genom ett kundorienterat synsätt.

Vi erbjuder:
Ett utvecklande arbete på ett teknikfokuserat företag där du har möjlighet att jobba med många olika projekt. Vi har pensionsavsättningar enligt kollektivavtal, marknadsmässiga löner och interna utbildningar som gör att du kan utvecklas i din roll. Vi har flextid, friskvårdsbidrag och möjlighet att träna på arbetstid 1 timme/vecka. Vi erbjuder även möjlighet till distansarbete två dagar i veckan.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Jörgen Lätt, produktchef, 072 077 21 19, jorgen.latt@autocom.se

Maria Blidberg, HR chef, 0520-47 07 01

Petra Borg, Unionen, telefon 0520-49 91 17.

Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu!

Mer information om AUTOCOM hittar du på www.autocom.se

Välkommen med din ansökan!

Mer information om AUTOCOM hittar du på www.autocom.se

Your browser does not support the video tag.

Se filmen om Autocom på https://vimeo.com/365725271



AUTOCOM är ett högteknologiskt företag som utvecklar, producerar och marknadsför avancerad felsökningsutrustning för fordonselektronik. Vårt varumärke och produktkoncept är idag väletablerat på den europeiska marknaden och återfinns även hos större aktörer inom fordonseftermarknad. AUTOCOM har idag 110 anställda och en god kontinuerlig tillväxt både på den ekonomiska sidan och på personalsidan.

AUTOCOM ingår sedan hösten 2002 i den världsomspännande Würth-koncernen med mer än 80 000 anställda world-wide. Mer information om AUTOCOM hittar du på www.autocom.se
Mer info
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
29 juni 2023 (26 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Denna rekrytering hanteras av Intenso Teknikrekrytering som är specialiserade på rekrytering och search av chefer och specialister inom teknik och IT. Vår vision är att rekrytering ska vara enkelt. Vi har lösningarna som gör det enkelt. Oavsett hur ni vill att vi hjälper er så finns det en enkel lösning hos oss. Vi ska ge vår kunder kostnadseffektiva lösningar med hög leveransprecision. Search är en viktig del i vårt arbete. För våra uppdragsgivare är det en trygghet att veta att oddsen för en lyckad rekrytering är goda även i de svåraste fallen. Vi ingår i samma koncern som Säljpoolen, ett av Sveriges ledande rekryteringsföretag inom sälj och marknadsföring. Med hjälp av vårt gemensamma, egenutvecklade rekryteringssystem Masterhelp har vi byggt upp en stor databas av kvalificerade kandidater och smarta tekniska lösningar för effektiv rekrytering.

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare