Lönehandläggare till Löneavdelningen

Lönehandläggare till Löneavdelningen

Varje dag jobbar Trollhättans Stads 4 500 medarbetare för att göra en positiv skillnad för Trollhättans alla kommuninvånare. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.

Om verksamheten
Personalkontorets löneavdelning ansvarar för löneadministrationen för stadens samtliga anställda och uppdragstagare. På löneavdelningen arbetar 11 lönehandläggare och 2 systemförvaltare. Vi söker dig som gillar utmaningar och som tillsammans med oss vill vara med och utvecklas.

I Trollhättans Stad satsar vi på våra medarbetare och är måna om att du mår bra. Hos oss finns det möjligheter till flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, kompetenshöjande insatser samt förmånliga erbjudanden via personalföreningen Rabatten.

Arbetsuppgifter
Ett av löneavdelningens mål är att se till att rätt lön går ut vid rätt tid. Som en del i detta uppdrag arbetar du med att administrera löner. Detta sker via nuvarande lönesystem HR+ (snart nytt system) och avvikelserapporteringssystem Medvind. Du kommer ha mycket kontakter med medarbetare, chefer och personalredogörare via telefon, mail och personliga möte gällande bl a avtals- och lönefrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en 3-årig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning alternativt en YH-utbildning inom löneadministration. Har du istället en högskoleutbildning inom löneadministration ser vi detta som meriterande. Arbetet kräver att man har goda kunskaper inom lagar och avtal och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete.

Du trivs med att arbeta strukturerat och är noggrann i ditt arbetssätt. Då arbetet kräver många kontaktytor är det viktigt att du är serviceinriktad och ha en god samarbetsförmåga. Du har förmågan att arbeta problemlösande och har ett analytiskt förhållningssätt. Du ska ha goda IT-kunskaper och förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun, men vi vill bli större. I dag är vi närmare 58 600 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 500 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas. Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun. Vi som arbetar i Trollhättans Stad drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft.
Mer info
Område Trollhättan
Yrkesroll Administration, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.trollhattan.se
Sista ansökningsdag 21 mars (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är den största arbetsgivaren i Trollhättan, och vi är stolta över våra 4 500 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Alla våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare, nu och i framtiden. Vi gör Trollhättan ännu bättre genom att verksamheten präglas av mångfald där alla invånare och medarbetare känner sig inkluderade. För att kunna ge våra invånare ännu bättre service, söker vi ständigt fler innovativa, öppna och stolta medarbetare. Vill du bli en av oss? Välkommen in med din ansökan!