Account Manager

Account Manager

Standby AB växer och behöver förstärka teamet i Trollhättan med en Account manager.

Vi söker dig som vill arbeta med att vårda och utveckla befintliga kunder samt söka nya i och utanför Sverige. Du skall ha en tydlig social begåvning och aktivt delta i att förse och hjälpa kunden att hitta rätt helhetslösningar som passar för kundens ändamål. Det är mycket viktigt att du är affärs- och målorienterad med höga ambitioner att åstadkomma resultat. Du kommer att jobba med allt från små kunder i Norden till stora OEM kunder utomlands och det är därför viktigt att du är naturligt flexibel och smidig i ditt sätt att möta kunder.

Standby är ett teknikorienterat företag och Ditt tekniska och kommersiella kunnande kommer därför att hjälpa dig i ditt dagliga arbete. Stor vikt läggs på personligt passande. Tjänsten är 100 % med placering i Trollhättan.

Du rapporterar direkt till Sälj- och Marknadschefen.

Arbetsinnehåll
  • Ansvar för delar av vår kundkrets, ÅF och/eller dotterbolag
  • Marknadsföra och sälja Standbys sortiment av utrustning för specialfordon till tilldelade kunder i Sverige och Europa
  • Följa och överträffa budgeterade säljmål
  • Uppsökande verksamhet mot nya kunder
  • Medverka vid företagets mässor i och utanför Sverige
  • Verka för att Standby ständigt har rätt sortimentet och vara omvärldsanalytisk
  • Hålla företaget ajour med marknad och konkurrenter
  • Medverka och driva säljstrategier inom Standbys olika affärsområden

Kravprofil
  • Du har en relevant teknisk utbildning och god förståelse för elektronik, mekanik
  • För att vara lyckosam i denna roll, är vår bedömning att det krävs minst tre till fem års dokumenterad erfarenhet av teknisk försäljning
  • Du brinner för att göra affärer
  • Som person är du kreativ med ett mycket tydligt kundfokus och social kompetens
  • Du är driven och självgående och vet att relationerna byggs hos kunden
  • God samarbetsförmåga och är lyhörd
  • Mycket goda kunskaper i Engelska i både tal och skrift
  • B-körkort

Meriterande
  • Erfarenhet från utryckningsfordonsbranschen och/eller Automotive
  • Erfarenhet från LOU (Offentliga upphandlingar) och avtalsskrivning
  • Erfarenhet av utvecklings- och förbättringsarbete, Kaizen
  • Van vid självständigt resande
  • Kunskaper i tal och skrift i polska/franska eller tyska
  • Högskoleingenjör eller likvärdig teknisk utbildning

Resor
Tjänsten innebär ca 60-80 resdagar per år. (Även resor över enbart dagen inkluderat).

Placering
Trollhättan

Varaktighet
Heltid, provanställning tillämpas.

Ansökan

Du är välkommen att skicka din ansökan till malin.lundqvist@standby.eu

För personalfrågor kontakta Malin Lundqvist, HR och Ekonomichef, 0520-49 44 58.
Vill du veta mer om tjänsten kontakta Daniel Tibell, Sälj- och Marknadschef, 0520-50 94 83.

Urval sker löpande och vi vill därför ha din ansökan snarast möjligt, dock senast 29 juni.
All kontakt med annonsförsäljare, sök- och bemanningsföretag undanbedes vänligt men bestämt.
Mer info
Område Trollhättan
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.standby.eu
Sista ansökningsdag 29 juni (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Standby AB är marknadsledande i Norden inom styrsystem och varningsutrustning till utryckningsfordon. Vi utvecklar, marknadsför och säljer våra produkter till professionella användare i hela Europa. Våra produkter står under kontinuerlig utveckling och ligger i framkant vad gäller prestanda och kvalitet.

Standby AB har dotterbolag i Finland samt systerbolag i Tyskland och Frankrike. Dessa bildar Standby Group som tillsammans är ett av de ledande bolagen i Europa inom vår bransch och omsätter ca 350 MSEK.

Standby AB finns i toppmoderna lokaler på det anrika Nohabområdet i Trollhättan och omsätter med 32 medarbetare ca 100 MSEK.