IT-tekniker till Servicedesk på GKN Aerospace

IT-tekniker till Servicedesk på GKN Aerospace

Är du vår nästa stjärna inom IT-support? Drivs du av att hjälpa andra och arbeta med service samt att ställas inför tekniska utmaningar? Då kan du vara precis den som vi söker!

Dina arbetsuppgifter

Som konsult inom IT-support arbetar du brett inom IT och användarstöd. Fokus kommer först och främst att vara inom Hardware Supply vilket innebär att man ansvarar för leveransen av olika IT-tjänster som datorer, skärmar, skrivare, telefoni och all kringutrustning. En annan del av arbetet är att man är tillgänglig för alla typer av IT-frågor, både fysiskt och via telefon. Befattningens arbete innefattar ärendehantering av olika typer inom just IT-frågor. I stor utsträckning innebär detta arbetar med planering, logistik och koordinering av HW-relaterade försörjningsuppgifter. I arbetet ingår även administration och tillhandahållande av information kopplad till relaterade behov. Man kan verkligen säga att du kommer ha en varierande vardag!

I teamet finns det redan 10 st kollegor där du kommer vara ett välkommet tillskott. Här arbetar man efter teamkänsla och att man löser problemen tillsammans och säkerställer användarnöjdhet och den bästa möjliga IT-servicen. I uppdraget ingår ett ständigt förbättringsarbete, att vidareutveckla Hardware Supply med de bästa arbetsmetoderna och implementera smarta processer.

Arbetstiderna är 8:00 - 16:30 och tjänsten är på heltid.

Din profil

För att lyckas i denna roll tror vi att du behöver ha en "can-do"-inställning. Du behöver vara en problemlösare utan dess like eftersom du kommer hamna i olika situationer varje dag. Teamwork är ledordet, men du kommer också behöva trivas i en aktiv miljö och inte vara rädd för att ta egna initiativ. Om du är duktig på att kommunicera och har ett gediget intresse inom IT så kommer du garanterat att trivas i denna roll!

Det är viktigt att du har ett brinnande intresse för IT samt flytande kunskaper i flytande svenska och engelska.

Vidare ser vi det som meriterande om du har följande:
  • IT-utbildning, inom nätverk eller likvärdig utbildning
  • erfarenhet från att arbeta på en Service Desk eller liknande arbetsuppgifter
  • erfarenhet av att arbeta med Microsofts verktyg
  • erfarenhet av att arbeta med Client Support
  • ITIL-kunskap
Ansökningsförfarande

Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om du känner att detta är en tjänst för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan!
Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Josefine Thorin, josefine.thorin@skill.se.

Välkommen med din ansökan!

Om oss

Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag.
People change - everything.
Mer info
Område Trollhättan
Yrkesroll Data & IT, IT-Konsult
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Skill
Sista ansökningsdag 31 maj 2022 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll.

Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan.